עמוד:124

ג . שטח של משולש ב פעילות 6 לומדים שיטה כללית למציאת מלבן מתאים למשולש וחישוב שטח המשולש בעזרתו : מחלקים את המשולש לשני משולשים ישרי זווית ומשלימים אותם לשני מלבנים . שטח כל מלבן כפול משטח המשולש ישר הזווית . שני המלבנים יוצרים יחד מלבן גדול ששטחו כפול משטח המשולש השלם . שטח המשולש הוא מחצית שטח המלבן . חשוב לקיים את הדיון שבסוף הפעילות על אופיו של הקטע המחלק את המשולש לשני משולשים ישרי זווית . קטע זה הוא גובה של המשולש . הדיון, יחד עם ההתנסות ב פעילות 7 , מכינים את התלמידים להבנת הנוסחה המופיעה בסוף פעילות 7 : כך אפשר לחשב שטח של משולש : כופלים את האורך של צלע המשולש באורך הגובה לאותה צלע ומחלקים את התוצאה ב- 2 . צלעשטח המשולש גובה לצלע 9 = 2 : ( 3 × 6 ) שטח המשולש הוא 9 סמ״ר . 6 ס״מ 3 ס ״מ דוגמה : ב פעילות 8 מחשבים שטח של משולשים בעזרת הנוסחה . לתלמידים מתקשים כדאי להציע לצייר מלבן מתאים למשולש שהצלע המסומנת בכחול היא אחת הצלעות שלו, ולמצוא את שטח המשולש גם בדרך הקודמת, בעזרת המלבן, וגם בדרך החדשה בעזרת הנוסחה . 6 . חשבו את שטח המשולש בשיטה של מיכל . המלבן שהתקבל נקרא מלבן המתאים למשולש . איך קוראים לקטע שבעזרתו חילקה מיכל את המשולש לשני משולשים ישרי זווית ? דד יוןיון שטח המלבן : סמ״ר שטח המשולש : סמ״ר א נ י מ חלקת את ה מ שולש לש נ י מ שולשים ישרי ז ווית ו מ שלי מ ה כ ל אח ד מ הם ל מ לבן . מיכל 1 ס ״ מ = 2 : 3 עם המורה 124

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר