עמוד:127

ג . שטח של משולש באופן דומה, ב פעילות 16 אפשר לסרטט את שלושת המשולשים המבוקשים בעלי צלע משותפת ואותו גובה, לדוגמה כך : 16 . סרטטו על רשת הנקודות שלושה משולשים שונים ששטחם 9 סמ״ר - משולש חד זוויות, משולש קהה זווית ומשולש ישר זווית : 1 ס ״ מ פעילות 17 היא פעילות אתגר המיועדת לתלמידים מתקדמים . במבט ראשון קשה להשוות בין שני המשולשים שיצר זבולון, מאחר שקשה לחשב את שטח המשולש העליון . אורכי הצלעות שלו אינם על קווי רשת המשבצות וכך גם הגבהים לצלעות . עם זאת, אפשר להשוות בין שטח המשולש התחתון לשטח המשולש כולו – לשני המשולשים יש צלע משותפת ( הצלע התחתונה שאורכה 6 יחידות אורך ) . הגובה לצלע במשולש הגדול הוא 4 יחידות אורך, ובמשולש הקטן הוא 2 יחידות אורך, כלומר חצי . הצעה 1 : 17 . זבולון ונתי רצו לאכול עוגיית ופל עם גלידה, אבל נשארה להם רק עוגייה אחת בצורת משולש . הם החליטו להתחלק בה שווה בשווה . זבולון הציע לחתוך את העוגייה כך : מה דעתכם על ההצעה של זבולון ? האם שני החלקים שווים בשטחם ? דד יוןיון האם חייבים לחשב את השטח המדויק של כל חלק כדי להחליט אם הם שווים בשטחם ? מה השטח של כל חלק ? אתגראתגר זבולון נתי 127

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר