עמוד:5

5 גילויים : מבוא לחוברת ״דומינו״ | © כל הזכויות שמורות למטח 2 . חקירה – לעבודה המשותפת של התלמידים יש תפקיד מכריע בשלב זה . התלמידים עובדים בקבוצה, ותפקיד המורה מצטמצם ל"הנחיה סמויה" הניתנת לתלמידים הנתקלים בבעיה . אנו ממליצים למעט במתן רמזים ולהשתדל להדריך את התלמידים בעזרת שאלות ולא על ידי מתן תשובות ישירות . חשוב שהמורה יביע הערכה לגישות השונות שהתלמידים מעלים ויימנע מ"לדחוף" אותם לכיוון של פתרון "יעיל" או "רצוי" . פתרון "יעיל" פחות, שהתלמידים בונים ומציגים, עדיף מפתרון "אלגנטי", "פתרון בית-ספר", המקבל את חותם הפתרון הבלעדי לפעילות הנתונה . 3 . דיון מסכם – בסוף כל פעילות במדריך מובאות הצעות לדיון מסכם . הן כוללות הצעות לניהול שלב הדיון המסכם והצעות לשאלות נוספות . המורה מרכז את התוצאות ואת המסקנות שהסיקו התלמידים בשלב החקירה . המורה מוליך את התלמידים להסיק עוד מסקנות ולנסח הכללות, משווה בין דרכי הפתרון השונות ושואל שאלות נוספות . כאשר אין מספיקים לסכם פעילות בשיעור אחד – מומלץ להתחיל את השיעור הבא בדיון המסכם של אותה פעילות . הערות נוספות לעבודת המורים : • בכל פעילות מומלץ לאפשר לתלמידים להשתמש במחשבון . ביצוע חישובים ארוכים עלול להכשיל השגת מטרות אחרות . • במדריך זה מובאים רק חלק מהפתרונות האפשריים וחשוב לקבל גם פתרונות נכונים אחרים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר