עמוד:7

7 גילויים : דומינו | א . נא להכיר, שמי דומינו | © כל הזכויות שמורות למטח 4 . הַצְמִידוּ אֶת אַבְנֵי הַדּוֹמִינוֹ כָּךְ שֶׁתְּקַבְּלוּ, אִם אֶפְשָׁר, מְצֻלָּעִים שֶׁיֵּשׁ לָהֶם שָׁלוֹשׁ צְלָעוֹת, אַרְבַּע צְלָעוֹת וְכֵן הָלְאָה עַד עֶשֶׂר צְלָעוֹת . סַרְטְטוּ אֶת הַמְּצֻלָּעִים שֶׁבְּנִיתֶם, וְכִתְבוּ לְיַד כָּל מְצֻלָּע כַּמָּה צְלָעוֹת יֵשׁ לוֹ . מאבני הדומינו אי-אפשר לבנות מצולעים שיש להם 3 , 5 , 7 , או 9 צלעות, משום שצורת האבנים היא מרובעת . 5 . כִּתְבוּ דְּבָרִים מְעַנְיְנִים שֶׁגִּלִּיתֶם עַל הַדּוֹמִינוֹ : תשובות אפשריות : • בדומינו משתתפים המספרים מ- 0 עד 6 . • כל מספר מופיע על שבע אבנים : על שש מהן הוא מופיע בכל פעם עם כל אחד מהמספרים האחרים, ועל אבן אחת הוא מופיע פעמיים – המספר עם עצמו . כלומר, כל מספר מופיע שמונה פעמים . • צורת אבן הדומינו היא מלבן . • אורכה של האבן הוא פי שניים מרוחבה, ולכן זהו מלבן המתקבל מהצמדת שני ריבועים . הצעות לדיון מסכם : בסיכום הפעילות אפשר לרכז את מגוון הדרכים שהציעו התלמידים ב פעילות 2 לסידור האבנים בקבוצות . כדאי לעמוד על ההבדלים שבין הדרכים השונות . בדיון על פעילות 4 כדאי להתמקד בהצעות שונות של התלמידים לבניית מצולעים שיש להם אותו מספר צלעות . פעילות 5 יכולה לשמש לריכוז ולסיכום התכונות של אבני הדומינו שמצאו התלמידים במהלך היחידה . דֻּגְמָה : 4 צלעות 6 צְלָעוֹת 8 צלעות 10 צלעות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר