עמוד:31

31 גילויים : דומינו | ח . זוגות של מספרים | © כל הזכויות שמורות למטח 13 . א . חִשְׁבוּ עַל תְּכוּנָה מְשֻׁתֶּפֶת לְכַמָּה אֲבָנִים וְצִבְעוּ אֶת הַנְּקֻדּוֹת הַמַּתְאִימוֹת . ב . בַּקְּשׁוּ מֵאַחַד הַתַּלְמִידִים לִמְצֹא מַהִי הַתְּכוּנָה הַמְּשֻׁתֶּפֶת לָאֲבָנִים הָאֵלֶּה לְפִי הַנְּקֻדּוֹת שֶׁצְּבַעְתֶּם . ג . חִשְׁבוּ עַל תְּכוּנָה מְשֻׁתֶּפֶת אַחֶרֶת וְצִבְעוּ אֶת הַנְּקֻדּוֹת הַמַּתְאִימוֹת . בַּקְּשׁוּ מֵאַחַד הַתַּלְמִידִים לִמְצֹא מַהִי הַתְּכוּנָה . התלמידים המסמנים את הנקודות אמורים להשתמש כאן במסקנות שהוסקו בדיון המסכם שלאחר פעילות 6 לגבי סידור הנקודות לפי תכונה מסוימת . הצעות לדיון מסכם מומלץ לבדוק את הדרכים השונות שבהן השתמשו התלמידים כדי למצוא את התכונות המשותפות לכל גרף ב פעילויות 7 – 12 . לאחר הדיון אפשר לבקש מהתלמידים לחפש ב פעילויות 2 – 6 גרפים ותכונות הדומים לאלה שב פעילויות 7 – 12 . 6 5 4 3 2 1 0 מִסְפָּר אֶחָד 6 5 4 3 2 1 0 הַמִּסְפָּר הָאַחֵר 6 5 4 3 2 1 0 מִסְפָּר אֶחָד 6 5 4 3 2 1 0 הַמִּסְפָּר הָאַחֵר

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר