עמוד:25

25 גילויים : ו . מיהם השכנים שלי ? | © כל הזכויות שמורות למטח ג . מה משותף לכל התרגילים המתארים מסלולים שונים ? הסבירו את תשובתכם : מומלץ לכתוב את התרגילים ואת הדרכים על הלוח ולהיווכח כי לכולם אותה תוצאה : 10 + כלומר ההפרש בין התאריך לתאריך הוא 10 . אפשר להסביר את החוקיות הזאת בעזרת העקרונות שבסידור המספרים בלוח השנה, כפי שמצאו התלמידים בפעילות 2 ( עמוד 15 בחוברת לתלמיד ) . הצעות לדיון מסכם : מומלץ למקד את הדיון בדרכים השונות שבהן פתרו התלמידים את השאלות ביחידה הזאת . מומלץ להתמקד בפעילויות 5 ו- 6 ודרכן לסכם את ההכללות לקשרים בין תאריכים שנמצאו ביחידה . כמו כן חשוב להגיע למסקנה שעל ידי חיבור וחיסור של כל המספרים הכתובים ליד החיצים של המסלולים השונים בין שני תאריכים נתונים ( פעילות 6 ) מתקבלת תמיד אותה התוצאה, בלי קשר למסלול שנבחר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר