עמוד:10

10 גילויים : קוביות משחק | ב . סוד הקסם | © כל הזכויות שמורות למטח ג . אין קודקוד שסכום המספרים סביבו 5 ( לפי שאלה א ) ואין קודקוד שסכום המספרים סביבו 16 ( לפי שאלה ב ) . הסכום 7 יכול להתקבל סביב הקודקוד המשותף למספרים ,1 2 ו- 4 . אין קודקוד שסכום המספרים סביבו 8 : אם מפרקים את 8 לשלושה מחוברים, יש שתי אפשרויות : או ששניים מהמחוברים שווים ( וזה לא ייתכן בקובייה ) או ששניים מהמחוברים הם מספרים על פאות נגדיות ( למשל 1 + 2 + 5 ) ואינם יכולים להיות סביב קודקוד משותף . במשחק המרוץ בעקבות המספר הסודי , בפעילות 3 , התלמידים עושים תרגול נוסף ב"סוד הקסם" : את ה"מספר הסודי" יוכלו התלמידים למצוא בעזרת התכונה שגילינו, המאפיינת את המספרים הנמצאים על פאות נגדיות בקובייה . אפשר להשתמש בכלל הצעידה לפי "המספר הסודי" בכל משחק מסלול שמשתמשים בו בקוביות . אַבְזָרִים • לוּחַמִשְׂחָק - מְצֹרָף בְּאֶמְצַע הַחוֹבֶרֶת • קֻבִּיַּת מִשְׂחָק • 2 - 4 רָצִים ( חַיָּלֵי מִשְׂחָק אוֹ חֲפָצִים אֲחֵרִים, לְמָשָׁל מַטְבְּעוֹת ) מַהֲלַךְ הַמִּשְׂחָק • כָּל מִשְׁתַּתֵּף יוֹצֵא מִנְּקֻדַּת הַהַתְחָלָה . • כָּל מִשְׁתַּתֵּף מֵטִיל בְּתוֹרוֹ קֻבִּיָּה וּמִתְקַדֵּם מִסְפַּר צְעָדִים הַשָּׁוֶה לַ"מִּסְפָּר הַסּוֹדִי" שֶׁעַל הַקֻּבִּיָּה . ( "הַמִּסְפָּר הַסּוֹדִי" הוּא הַמִּסְפָּר הַנִּמְצָא עַל הַפֵּאָה הַנֶּגְדִּית שֶׁל הַקֻּבִּיָּה . ) • מֻתָּר לִבְדֹּק מַהוּ "הַמִּסְפָּר הַסּוֹדִי" רַק לְאַחַר הַמַּהֲלָךְ . אִם טָעָה הַמִּשְׁתַּתֵּף וְלֹא צָעַד לְפִי "הַמִּסְפָּר הַסּוֹדִי", עָלָיו לַחְזֹר לַמָּקוֹם שֶׁהָיָה בּוֹ לִפְנֵי הַמַּהֲלָךְ . • הַסֻּלָּמוֹת בְּלוּחַהַמִּשְׂחָק "מַקְפִּיצִים" אֶת הַמִּשְׁתַּתֵּף קָדִימָה, וְהַמַּגְלֵשׁוֹת מַחְזִירוֹת אוֹתוֹ לְאָחוֹר . • מְנַצֵּחַ - מִי שֶׁמַּגִּיעַרִאשׁוֹן לִנְקֻדַּת הַסִּיּוּם . סיום התחלה 3 . מִשְׂחָק : הַמֵּרוֹץ בְּעִקְבוֹת הַמִּסְפָּר הַסּוֹדִי ( 2 - 4 מִשְׁתַּתְּפִים )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר