עמוד:15

15 גילויים : קוביות משחק | ג . הסכום ״המקובל״ ביותר | © כל הזכויות שמורות למטח התלמידים יכולים לעבוד באופן אינטואיטיבי ורק אחר כך להסיק את המסקנות מלוח החיבור ( ראו עמוד 13 במדריך זה ) . אפשר גם לדון תחילה עם התלמידים במשמעות ההסתברותית של לוח החיבור ולאפשר להם לעבוד אחר כך בפעילות 7 . לאחר ניתוח התכונות המספריות של לוח החיבור אפשר לעמוד על משמעותו מבחינת הסיכוי שיתקבלו התוצאות השונות בהטלת שתי קוביות . ניתוח זה מסתמך על העובדה שלכל אחת מ- 36 התוצאות שבלוח יש סיכוי שווה להתקבל . יש לשים לב שהתוצאה 2 על קובייה אחת ו- 3 על קובייה אחרת שונה מהתוצאה 3 על קובייה אחת ו- 2 על קובייה אחרת . כאשר שתי הקוביות אינן נבדלות זו מזו בצורתן או בצבען, קשה להבחין בין שתי התוצאות ולהבין שהן שונות . כדאי להמחיש זאת על ידי שתי קוביות שונות בצבען או בגודלן . הצעות לדיון מסכם מומלץ למקד את הדיון בלוח החיבור שבעמוד 10 בחוברת לתלמיד, ואפשר להסביר בעזרתו את הסיכויים לקבלת תוצאות שונות מאלה שהתקבלו בטבלה שבעמוד 9 בחוברת לתלמיד . לאחר הדיון בסיכויים לנצח במשחקים השונים, בפעילות 7 בעמוד 11 בחוברת לתלמיד, אפשר להביא עוד דוגמאות למשחקים דומים או לבקש מהתלמידים להמציא משחקים כאלה, למשל : תנו דוגמה למשחק שהסיכוי לנצח בו שווה לסיכוי להפסיד בו, ושחקו במשחק .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר