עמוד:5

5 מבוא לחוברות ״גילויים״ | © כל הזכויות שמורות למטח חשוב שהמורים יכירו בערך של הגישות השונות שהתלמידים מעלים ויימנעו מלכוון אותם לפתרון יעיל או רצוי . פתרון יעיל פחות, שהתלמידים בונים ומציגים בעצמם, עדיף על פתרון "אלגנטי", "פתרון בית ספר", המוגדר הפתרון הבלעדי לפעילות הנתונה . 3 . דיון מסכם – המורים מרכזים את התוצאות ואת המסקנות שהסיקו התלמידים בשלב החקירה . המורים מובילים את התלמידים להסיק עוד מסקנות ולנסח הכללות, משווים בין דרכי הפתרון השונות ושואלים שאלות נוספות . כשאין מספיקים לסכם פעילות בשיעור אחד, מומלץ להתחיל את השיעור הבא בדיון המסכם של הפעילות הקודמת . בתחילת כל יחידה חדשה מובאות הערות כלליות, ובהן תיאור של הפעילויות ביחידה או הערות הנוגעות לה וכן הצעות לניהול שלב המבוא . בסוף כל יחידה מובאות הצעות לדיון מסכם, ובהן הצעות לניהול שלב הדיון המסכם והצעות לשאלות נוספות . הערות נוספות לעבודת המורים : • בכל פעילות מומלץ לאפשר לתלמידים להשתמש במחשבון . חישובים ארוכים עלולים למנוע מהתלמידים להשיג מטרות אחרות . • במדריך הזה מובאים רק חלק מהפתרונות האפשריים לפעילויות, וחשוב לקבל גם פתרונות אחרים . רעיונות נוספים ותגובות בכתב יתקבלו בברכה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר