עמוד:8

| מדריך למורה - מבוא – כדאי לקרוא 8 דרכי ההוראה בקוד פלוס ג מומלץ לסיים את הנושאים של קוד פלוס לכיתה ה לפי המתווה במרכז המורים לפני המעבר לקוד פלוס לכיתה ו . בקוד פלוס לכיתה ו הושם דגש על מיומנויות התכנון של המשחקים והאלגוריתמים שלהם . בכל יחידה התלמידים מתבקשים לחשוב על המשחק שהם רוצים לבנות ולהתאים לו את הסיפור, את הרקע ואת הדמויות . בנוסף הם מתבקשים לחשוב ולכתוב איך הם יעצבו ויכתבו את הקוד . מומלץ לכתוב או לצייר תכנון ראשוני בלבד . על התלמידים לחשוב בקווים כלליים מה הם רוצים ליצור במשחק שלהם וכיצד . המשך התכנון יבוצע באופן הדרגתי לאחר תחילת הכתיבה של הקוד . ההמלצה בכל היחידות היא לעבוד על פי ששת השלבים האלה : הצגת יישומון מתוך אתר קוד פלוס במחשב המורה ומיקוד בהנאה מהמשחק ולא בכתיבת הקוד . . 1 מומלץ לעודד את התלמידים ליצור יצירה אישית ולבחור בעצמם את הדמויות, את הרקעים, את הסיפור ואת צורת המשחק . כדי לעודד תלמידים ליצור יצירה משלהם, נסו לחבר אותם למשחק, לסדרה, לסרט או לכל נושא שהם אוהבים . דיון עם הכיתה באופן בניית היישומון . . 2 בניית היישומון יחד עם התלמידים במליאת הכיתה – במחשב המורה ותוך כדי דיון . . 3 הדגמת התכנון על ידי המורה ( בהתאם לשיקול דעת המורה ) . . 4 כחלק משלב זה מומלץ להציג את הדרישות מהיישומון ( למשל, היישומון כולל 2 דמויות ) , שכן דרישות אלה יהוו מחוון . עבודה עצמית : . 5 שלב התכנון – עבודה עצמית ( או בזוגות ) של התלמידים, בהנחיית המורה במידת הצורך . כל יחידה בספר מכילה דף לתכנון ובו התלמידים מוזמנים לדמיין את הפרויקט שייצרו ולתכנן כיצד יכתבו את הקוד . בניית היישומון על ידי התלמידים בהתאם לתכנון . כדאי לבקש מהתלמידים לא לבנות יישומון זהה אלא פרויקט משלהם . בחלק זה יהיה עליהם לבצע התאמות בתכנון שלהם ( למשל להחליף את הכלבלב בחתלתול ביישומון "הציגו את שרון" ) . הערות : א . לפעמים במהלך הבנייה חוזרים לתכנון ומעדכנים אותו . ב . שיטה זו מזמנת לכם הוראה מותאמת לכל סוגי הלומדים . תלמידים חזקים יפתחו משחקים חדשים . תלמידים פחות חזקים יוכלו לבנות את היישומון המוצג בספר . כמובן, בין שני קצוות אלה יש טווח רחב ותוכלו להציב מטרות מציאותיות לכל תלמיד, בהתאם להיכרותכם עימו . אם התלמידים עובדים בזוגות, חשבו איך לצוות אותם כך שכל תלמיד ירגיש שהוא התקדם . הצגת היישומונים בכיתה תוך כדי דיון מתאים : תוכלו לנצל שלב זה כדי ללמד את התלמידים כיצד לנהל . 6 דיון וכיצד לתת משוב בדרך בונה כך שיוכלו ללמוד מהקוד שכתבו חבריהם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר