עמוד:101

מדריך למורה - פרק 5 | 101 ההוראה ל 14 בחר מספר אקראי ביןקבע תלבושת ל משנה את התלבושת לתלבושת שמספרה הוגרל בהוראה בחר מספר אקראי בין 1 ל- 4 . מספר אקראי הוא מספר שמוגרל מתוך טווח מספרים נתון . אי אפשר לחזות את המספר שיוגרל, כמו למשל בהטלת קובייה . לצורך בניית ההוראה גררו את המשתנה בחר מספר אקראי לתוך הלבנה קבע תלבושת : הדגמת שלב התכנון על ידי המורה : . 4 הדגימו את שלב דמיון המשחק . תוכלו לחבר זאת לתחום הדעת כך שההתאמה בין הדמויות תצריך ידע מבוקש ( למשל התאמה בין אות קטנה באנגלית לאות גדולה ) . בדף התכנון בספר תוכלו למצוא רעיונות רבים נוספים . צהוב קבע תלבושת ל ל 14 בחר מספר אקראי בין רוב שואל על מספר אקראי נוי הגדירה לקודי לבנה חדשה בשם קפיצה הגורמת לו לקפוץ קפיצה אחת . נוי בדקה שהלבנה עובדת היטב . היא רוצה שקודי יבחר מספר בין 1 ל- 10 , יאמר מהו המספר ויקפוץ מספר קפיצות בהתאם למספר שבחר . הינה הקוד שכתבה נוי : כאשר לוחצים על אמור מספר הקפיצות שאקפוץ הוא למשך 2 שניות למשך 2 שניותל 110 בחר מספר אקראי בין אמור ל 110 בחר מספר אקראי בין פעמיםחזור קפיצה הסבירו מה עושה הוראת האמור השנייה בקוד של נוי : א . כמה פעמים הלולאה בקוד של נוי חוזרת ? ב . נוי לחצה על הדגל וקודי אמר : "מספר הקפיצות שאקפוץ הוא 5 " . האם לדעתכם קודי קפץ ג . 5 קפיצות ? למשך 2 שניותל 110 בחר מספר אקראי בין אמור ההוראה מגרילה מספר אקראי ומודיעה עליו . מספר אקראי של פעמים . לא בטוח, כי מספר הקפיצות הוא מספר אקראי אחר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר