עמוד:133

מדריך למורה - פרק 6 | 133 הערה : אם אות מסוימת מופיעה פעמיים, בלחיצה על המקש המתאים יעלה הניקוד ב- 2 . הוספת אותיות בונוס ז . הערה : חלק זה חשוב כי הוא מדגים את ההבדל בין משתנה לדמות למשתנה לכל הדמויות . מומלץ לא לוותר עליו . אותיות בונוס זזות מהר יותר ומזכות את השחקן ב- 5 נקודות . אם רוצים שכשליש מהאותיות יהיו אותיות בונוס, מגרילים לכל אות מספר בין 1 ל- 3 ( בעזרת משתנה העזר הגרלה ) , ורק אם המספר שהוגרל הוא 1 , האות תהיה אות בונוס . נתכנן לכל אות משתנה בשם אות בונוס : אם המספר שהוגרל הוא 1 , זו תהיה אות בונוס וערך המשתנה יהיה כן . אם המספר שהוגרל אינו 1 , זו תהיה אות רגילה וערך המשתנה יהיה לא . צרו את המשתנים המקומיים אות בונוס והגרלה : הוסיפו את לבנת התנאי כך : הערות : תבנית זו משמשת למקרה ובו רוצים לייצר הגרלה בהסתברות מסוימת . כדאי לדון בתבנית לפני השלמת הקוד . ודאו שהמשתנים הגרלה ו אות בונוס הם משתנים לדמות – אחרת המשחק לא יעבוד כנדרש . שני משתנים אלה הם תכונות של הכפיל . בחירת המספר 1 מתוך הקבוצה 1 , 2 , 3 יכולה לדמות הגרלה או את משחק הילדים המוכר "משלוש יוצא אחד" . משתנה חדש שם המשתנה החדש אות בונוס לכל הדמויות רק לדמות זו משתנה ענן ( מאוחסן בשרת ) ביטול אישור ל 13 בחר מספר אקראי בין קבע הגרלה ל אחרת הגרלה 1 = אם אז

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר