עמוד:7

7 פסקה 3 חשבו, למשל, על הרגע שאתם מקבלים הודעת ואטסאפּ . ברגע זה מתחיל במוח תַּהֲלִיךְ של שלושה שְׁלַבִּים : קודם כול, אתם שומעים צליל שמַגיע מהטלפון . מיד אחר כך המוח מתחיל לְעַבֵּד את המידע : המוח מְזַהֶה שהצליל הוא צליל הודעת ואטסאפּ, ועולות בכם מחשבות, כמו "ממי ההודעה ? מה כתוב בה ? לָמה שולחים לי הודעות בשעות כאלה ? " ; בסוף התהליך המוח נותן הוראה לִתְגוּבָה : אתם שולחים את ידכם, לוקחים את הטלפון וקוראים את ההודעה . כל זה קורה במוח במהירות גבוהה מאוד . אילו מילות זמן עוזרות להבין מתי מתחיל כל שָׁלָב בתהליך ? סמנו אותן בפסקה 3 . פסקה 4 תהליכים דומים קורים במוח מיליוני פעמים ביום : החושים קוֹלְטִים מהסביבה כמות עצומה של מידע ( דברים שאנחנו שומעים, רואים, מריחים וכו' ) , והמוח צריך לעבד אותו . בכל פעם הוא מחליט מה חשוב : לְמה הוא צריך לְהָגִיב, וממה הוא יכול לְהִתְעַלֵּם . פסקה 5 איך כל זה קשור לבלגן בסביבת הלמידה שלכם ? במצב של אי - סדר, דברים לא נמצאים במקום הרגיל שלהם . לדוגמה, יש כוסות וגרביים על השולחן, צלחות אוכל על המיטה, מחברות על הרצפה, נעליים על הכיסא, עטים וספרים בכל מקום . . . מכיוון שהדברים לא נמצאים במקום הרגיל שלהם, המוח לא מצליח להתעלם מהם, והוא מֵגיב לכל דבר . התוצאה היא, שאנחנו מרגישים אִי - שֶׁקֶט, וקשה לנו להתרכז בְּמה שחשוב ברגע זה ובְמה שאנחנו צריכים לעשׂות . • קוֹלְטִים تستقبل • לְהָגִיב يصدر ردّفعل • אִי - שֶׁקֶט قلق • לְהִתְעַלֵּם يتجاهل • תַּהֲלִיךְ سيرورة • שְׁלַבִּים مراحل • לְעַבֵּד يعالج • מְזַהֶה يميّز • תְּגוּבָה ردّ فعل ← א י - ס ד ר - ז ה ב ס ד ר ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר