עמוד:11

מדריך למורה - לפני שמתחילים ! | 11 בנוסף, ייתכן שתלמידים המתקדמים מאוד בכתיבת קוד יתעכבו על נושאים כגון ציור דמויות או בחירת צלילים . כדי שייווצר איזון בכיתה, רצוי לתת להם לעבוד בקצב שלהם . דרך נוספת ליצירת איזון היא שימוש בתרגול "רוב שואל" המובא בסוף כל יחידה ומאפשר העמקה לתלמידים שסיימו את עבודתם וממתינים . יש ערך מוסף בניסיון לפתור את תרגול "רוב שואל" ללא כתיבת הקוד והפעלתו, אלא תוך כדי חשיבה וניתוח . מומלץ ללמד את התלמידים להשתמש בספר הלימוד . כדאי להראות שבספר יש רצף הוראות גרפי . 3 ולכל הוראה יש את הקבוצה שלה . מניסיוננו, בשלבים הראשונים התלמידים יושבים פסיביים ליד המחשב ומחכים לעזרה . תלמידים שילמדו לעבוד בעזרת ההוראות הגרפיות בספר יוכלו להתקדם באופן עצמאי . מומלץ להראות לתלמידים את אינדקס המשחקים שבסוף הספר . כדאי להרגיל את התלמידים לשתף את המשחקים והסרטונים שיצרו . הם ייהנו להציג את . 4 המשחקים שבנו לפני הוריהם וחבריהם, ולמורה יהיה מעקב מסודר לצורך הערכה . רצוי לתכנן זמן בסוף כל שיעור שבו יציגו התלמידים את עבודותיהם לפני הכיתה . השיתוף עם תלמידי הכיתה הוא חלק חשוב בתהליך . ניתן גם לאפשר לתלמידים לסיים את עבודותיהם בבית ולפתוח את השיעור הבא בהצגתן . הצלילים הם חלק מרכזי בסקראץ' . מוזיקה מוסיפה קצב ומתח, מעלה חיוך ומפתיעה . סרטון או . 5 משחק ללא צלילים ייראו לתלמידים לא עדכניים . בקשו מהתלמידים המעוניינים בכך להביא אוזניות . כך נראה תפריט בחירת צלילים בסביבת סקראץ' : המלצה לגבי פריסה שנתית : חומר הלימוד בנוי מ- 30 פעילויות . כל פעילות אורכת כ- 2 שתי שעות . 6 לימוד, לכן התכנית מתאימה ל- 60 שעות שנתיות בסך הכול . שימו לב כי בנוסף לבניית משחק אחד בכל שיעור כדאי לאפשר לתלמידים לשתף את המשחק, לקבל משוב מחברים, ולבצע תיקונים בהתאם למשוב . בנוסף, מומלץ בחלק מהשיעורים להעמיק באמצעות שאלוני רוב שואל ופעילויות Unplugged המופיעות בספר ובסביבה הדיגיטלית . שימו לב שבנוסף לפעילויות מונחות יש גם פעילויות הערכה מעצבת בסיום כל פרק זוגי ופרויקטים בפרק האחרון . כדאי לעודד תלמידים ליצור יישומונים עם רקע ודמויות אחרים מאלה המוצעים בסביבה, כדי לפתח . 7 תכנון וחשיבה יצירתית . הערכה בקוד פלוס : . 8 בקוד פלוס מגוון דרכי הערכה : משימות רוב שואל – הבנה של מושגים והעמקה ; הצגת פרויקטים בכיתה – שיתופיות ומשוב עמיתים ; דיון בכיתה – המשגה של מושגים חדשים ; משימות סיכום בסוף הפרק – הערכה מעצבת המקדמת התמודדות עם האתגרים ביצירת יישומונים בהתבסס על הידע שנרכש במהלך הבנייה של היישומונים בפרק .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר