עמוד:20

| מדריך למורה - פיתוח חשיבה אלגוריתמית 20 קלט ופלט הציגו את היישומון "מכונת הרגשות" מתוך המארז הדיגיטלי . הפעילו את ההדגמה בלחיצה על הדגל הירוק ועצרו אותה בלחיצה על כפתור העצור האדום . הרובוט בהדגמה מקבל פרצופון כקלט ומוציא רגש מתאים כפלט . בקשו דוגמאות נוספות למכונות המקבלות קלט, מבצעות עיבוד ומוציאות פלט : מכונת כביסה ( קלט בגדים מלוכלכים, פלט בגדים נקיים ) מייבש כביסה ( קלט בגדים רטובים, פלט בגדים יבשים ) מיקרוגל ( קלט גרעיני תירס, פלט פופקורן ) האלגוריתם הפנימי של מכונות אלה אינו ידוע לנו בהכרח, אולם הקלט והפלט ברורים . אלגוריתם להכנת לביבות גבינה מקבל כקלט את המרכיבים ( לדוגמה : גבינה, סוכר ) ומוציא כפלט - לביבות . לסיכום בקשו דוגמאות לאלגוריתמים שמקבלים קלט ( מצרכים למתכון, סיסמה לטלפון, תרגיל במחשבון ) ומוציאים פלט ( תבשיל שהוכן, ניגון שיר בטלפון, תוצאת תרגיל במחשבון ) . זהו יחד עם התלמידים בכל אלגוריתם שניתן כדוגמה, מהו הקלט ומהו הפלט . הציגו את המחשב בכיתה ושאלו מהיכן מקבל המחשב קלט ובאיזו דרך הוא מוציא פלט : המחשב קולט מאיתנו קלט בעזרת המקלדת והעכבר . המחשב מוציא פלט בעזרת המסך והרמקולים . נקודת סיום רוב שירותי ניקיון : באלגוריתם המתואר אין הוראה לסגור את הברז, ולכן רוב ימשיך למלא את הדלי גם כשהדלי יעלה על גדותיו . הבעיה באלגוריתם היא שאין נקודת סיום ( או נקודת עצירה ) . אפשר לתקן זאת על ידי הוספת שלב : סגור את הברז כאשר הדלי מלא .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר