עמוד:62

| מדריך למורה - פרק 3 62 שאלה : האם הקוד החדש פותר את הבעיה שהוצגה קודם ? הסבירו כיצד . תשובה : כן . הקוד החדש מאפשר לשילת לרקוד שוב ושוב ללא הפסקה . הקוד קצר ונוח לכתיבה . דגשים לולאת לעולמים היא הוראה המאפשרת לבצע את ההוראות שבתוכה שוב ושוב ללא הפסקה . כאשר המחשב מגיע להוראה האחרונה ברצף, הוא חוזר לראשונה ונוצרת צורת לולאה . כדי לעצור תסריט שעובד לעולמים לוחצים על כפתור העצור האדום שליד הדגל . להוראה יש שקע שלתוכו גוררים את רצף ההוראות שרוצים שיתבצעו לעולמים . הפנו את התלמידים למבנה הגרפי הייחודי של הוראת לעולמים ( אין ללבנה בליטה המאפשרת להוסיף הוראה מתחתיה ) . שאלה : מדוע אי אפשר להוסיף הוראות אחרי ההוראה לעולמים ? תשובה : משום שהמחשב לעולם לא יגיע להפעיל הוראה כזו . הוא תמיד יחזור באופן אוטומטי להוראה הראשונה ברצף . הוסיפו צלילים לסרטון באמצעות לולאת לעולמים ( בתסריט נוסף לדמותה של שילת, שיופעל במקביל . . 6 תוכלו לדון עם התלמידים במושג המקביליות : שני התסריטים רצים במקביל ואינם מפריעים זה לזה . בלשונית צלילים לחצו על הכפתור והוסיפו את הצליל "Hip Hop" . כעת תוכלו לכתוב את הקוד הבא כתסריט נוסף לדמותה של שילת, תוך כדי שימוש בהוראה נגן צליל עד לסיום, עטופה בהוראת לעולמים : הערות יש להשתמש בהוראה נגן צליל עד לסיום ולא נגן צליל, משום שהוראת נגן צליל נעצרת בכל פעם א . שהוראת נגן צליל חדשה מופיעה . תוכלו לנסות ולהיווכח בהבדל . כאשר יש שני תסריטים שונים לאותו האירוע – הם מתרחשים במקביל ומתחילים יחד . ב . כאשר לוחצים על לעולמים עד לסיום Hip Hop נגן צליל

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר