עמוד:98

| מדריך למורה - פרק 5 98 רוב שואל על תנועה וריבוי תסריטים עדי ויואב בנו משחק בסקראץ' . הם כתבו קוד שבו בלחיצה על החץ הימני הדמות זזה ימינה . א . במה קטעי הקוד שכתבו עדי ויואב שונים ובמה הם דומים ? כיצד מזהים לחיצה על חץ ימני בקוד של עדי ? כיצד מזהים לחיצה על חץ ימני בקוד של יואב ? האם שני קטעי הקוד פועלים בצורה תקינה ? האם שני קטעי הקוד פועלים בדיוק באותו האופן ? בדקו את עצמכם בסקראץ' והסבירו . כאשר לוחצים על המקש ( הלחיצה עצמה ) . כן לא . בקוד של יואב הדמות זזה מהר יותר בעת לחיצה ארוכה על החץ . מתבצעת בדיקה כל הזמן ( לעולמיםלעולמים ) אם המקש לחוץ . הקוד של יואבהקוד של עדי חץ ימני כאשר נלחץ מקש 90 פנה לכיוון 10 זוז צעדים 90 פנה לכיוון 10 זוז צעדים כאשר לוחצים על לעולמים מקש חץ ימני נלחץ ? אם אז הדומה הוא שבשניהם הדמות זזה ימינה מרחק של 10 צעדים בכל לחיצה קצרה על החץ הימני . השונה הוא שהקוד של יואב ארוך יותר מהקוד של עדי . בקוד של עדי הדמות זזה 10 צעדים בכל לחיצה על מקש חץ ימנילחיצה על מקש חץ ימני . בקוד של יואב הדמות זזה 10 צעדים בכל בדיקה שבודקת אםאם המקש חץ ימניחץ ימני לחוץ . בלחיצה ארוכה על המקש, הדמות של עדי תזוז 10 צעדים בלבד ( כי הופעלה לחיצה אחת ) , ואילו הדמות של יואב תזוז יותר מ - 10 צעדים ( כי הופעלה יותר מבדיקה אחת ) . דיון באירועים שאלה : בעקבות ההשוואה בין קטעי הקוד של עדי ויואב, הסבירו מהו הקוד שיכול להחליף אירוע א . בסקראץ' . תשובה : לולאת לעולמים, שבודקת שוב ושוב אם אירוע מסוים קרה ( כמתואר בקוד של יואב ) , יכולה להחליף למעשה את הלבנה מהקבוצה אירועים ( שנמצאת בקוד של עדי ) . חשוב להבין כי אירוע הוא למעשה לולאת לעולמים שבודקת שוב ושוב אם הייתה התרחשות חיצונית כמו לחיצה על מקש או לחיצה על הדגל, ולכן קטעי הקוד פועלים באופן דומה . שאלה : מתי תעדיפו להשתמש בכל אחד מסגנונות הכתיבה ? ב . תשובה : מכיוון שעדיף קוד קצר וקריא, הדרך של עדי עדיפה . בדרך זו יש שימוש בלבנה מקבוצת אירועים המחליפה קוד ארוך יותר . עם זאת, לא לכל אירוע יש לבנה, ולכן לאירועים ספציפיים יותר ( כגון נגיעה בקיר סגול ) ייכתב תסריט בסגנון קטע הקוד של יואב .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר