עמוד:106

| מדריך למורה - פרק 5 106 פעילות בכיתה - מסתובבים ושרים בפעילות זו יודגמו שתי פעולות המתרחשות במקביל בתגובה לאותו האירוע . אחד התלמידים מתנדב להפעיל את שאר תלמידי הכיתה כך : התלמיד מצייר ריבוע צהוב על הלוח ( תוכלו כמובן לשנות את הצבע בהתאם לטושים הזמינים . שם א . הצבע צוין כדי להמשיך ולהרגיל תלמידים להוראות חד-משמעיות ) . כשהתלמיד נוגע בריבוע הצהוב התלמידים שרים שיר שוב ושוב . ב . כשהתלמיד נוגע בריבוע הצהוב התלמידים קמים ומסתובבים במקום ללא הפסקה . ג . דיון : שאלה : כמה אירועים מתרחשים כשהתלמיד נוגע בריבוע הצהוב ? א . תשובה : אירוע אחד - נגיעה בריבוע הצהוב . שאלה : כמה פעולות מתרחשות במקביל בעקבות הלחיצה על הריבוע הצהוב במשחק בכיתה ? ב . תשובה : שתי פעולות : שירה, סיבוב במקום . שאלה : האם תוכלו לתאר מצב דומה בסקראץ' ( שבו אותו מספר אירועים ואותו מספר תסריטים ) ? ג . תשובה : לחיצה על הדגל הירוק שמפעילה גם מנגינה שתתנגן לעולמים וגם בדיקת אם נוגע בצבע שתתבצע לעולמים . תוכלו לשאול במה הדרך שבה התלמידים מגיבים לאירועים בכיתה דומה לדרך שבה הקוד מגיב לאירועים במשחק "חדר הבריחה" בסקראץ', ובמה היא שונה . הדומה - הצעות : 1 . שתי לולאות לעולמים המגיבות לאותו האירוע ופועלות במקביל : לולאה ובה הוראת נגן צליל עד לסיום ( שיר ) ולולאה ובה הוראת תנועה ( סיבוב במקום ) . 2 . אי אפשר לייצר התנהגות זו על ידי לולאה אחת . 3 . אותו אירוע מפעיל שני תסריטים שונים שאינם קשורים זה לזה . 4 . הצורך לבצע שתי פעולות מתמשכות בו-זמנית ולא זו אחר זו ( דוגמה לכך אפשר לראות ביישומון ״ריקוד היפ-הופ שאינו נגמר״ שבו המנגינה מתנגנת במקביל לתנועת ריקוד ) . השונה - הצעות : 1 . התלמידים עשויים להתבלבל או להתקשות בביצוע המשימה כאשר יידרשו לבצע בו - זמנית שתי הוראות שאינן קשורות זו לזו . המחשב לא יתבלבל . 2 . לתלמידים נתונה הבחירה איזה שיר לבחור, לאיזה כיוון להסתובב ובאיזה קצב לעשות זאת . המחשב פועל לפי הוראות שנותנים לו . 3 . התלמידים יתעייפו בסופו של דבר ויפסיקו את הפעולה . למחשב זה לא יקרה . הערה : תרגול נוסף בנושא זה מובא ב"רוב שואל" שביחידה הבאה ( כדור צבעוני ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר