עמוד:102

| מדריך למורה - פרק 5 102 בתסריט הלחיצה על הדגל הירוק : אתחלו את גודלו של יוני . 4 ( כך שיהיה קטן יותר ) , את המיקום שלו ( כך שיעמוד בכניסה לחדר ) , את כיוון ההתקדמות שלו ( שמאלה ) ואת הרקע לחדר 1 . הערה : אתחול הכיוון במשחק זה אינו הכרחי, אך כדאי להדגים זאת כדי ליצור הרגלי תכנות נכונים . שאלה : אילו הוראות תנועה יאפשרו ליוני לנוע בלחיצה על החיצים ? הוסיפו קוד כך שבלחיצה על מקשי החיצים יוני ינוע 10 צעדים בכיוון המתאים ( בדומה מאוד ליחידה הקודמת "עכבר במבוך - בתוספת חיצים", אלא שכאן סוג הסיבוב הוא שמאל-ימין כי יוני אינו במבט-על כמו העכבר ) : בדקו אם קרה שיוני נפל הצידה ושנו את כיוון הסיבוב לשמאל-ימין . שאלה : איזו הוראה תבדוק אם יוני נוגע במפתח ? . 5 תשובה : אם נוגע במפתח . . . אז . . . שאלה : מה קורה כאשר יוני מצליח לגעת במפתח ? תשובה : יישמע צליל של דלת נפתחת ( Door Creak ) . הרקע יתחלף לתמונת החדר השני . מיקומו של יוני יהיה בכניסה לחדר השני . הדמות תספק רמז שיש להשתמש במקש הרווח . כאשר לוחצים על 60 קבע גודל ל % y : 120 - קפוץ אל x : 195 - 90 פנה לכיוון חדר 1 קבע רקע ל חץ שמאלי כאשר נלחץ מקש 90 - פנה לכיוון 10 זוז צעדים חץ ימני כאשר נלחץ מקש 90 פנה לכיוון 10 זוז צעדים חץ מעלה כאשר נלחץ מקש 0 פנה לכיוון 10 זוז צעדים חץ מטה כאשר נלחץ מקש 180 פנה לכיוון 10 זוז צעדים

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר