עמוד:113

מדריך למורה - פרק 6 | 113 רוב שואל על תסריטים שפועלים במקביל טלי כתבה לברק שבמשחק "כוכב המשאלות" קוד בתסריט אחד : טלי שיחקה במשחק . היא לחצה על מקש הרווח, הברק זז ופגע בכוכב הלבן, אך לא נשמע צליל והברק לא החליף תלבושות . א . התבוננו בקוד והסבירו למה זה קרה . ב . הסבירו מדוע צריך להפריד את תנועת הברק ואת הבדיקה אם הברק נוגע בכוכב הלבן לשני תסריטים נפרדים . הקוד של טלי כאשר לוחצים על לעולמים מקש נלחץ ? אם אז 115 - y : 0 קפוץ אל x : ברק קבע תלבושת ל רווח 130 y : גלוש 1 שניות אל y - 115 0 : x : 0 קפוץ אל x : כוכב לבן נוגע ב ? אם אז ברק לבן קבע תלבושת ל עד לסיום Collect נגן צליל ברק קבע תלבושת ל כשמקש הרווח נלחץ הברק גלש מעלה וחזר מטה ורק אחר כך בדק אם הוא נוגע בכוכב . כדי שהבדיקה אם נוגע בכוכב תפעל בזמן שההוראה גלוש מתבצעת . פעילות בכיתה - כוכב המשאלות הדומה בין המשחק בכיתה למשחק במחשב – הצעות : לדמויות אין שיקול דעת והן נשלטות באופן מוחלט על ידי מפעיל חיצוני . השליטה על שני תרחישי תנועה מקבילים יכולה להיות מבלבלת ( נסו להזיז אצבע אחת ימינה ושמאלה ואצבע שנייה למעלה ולמטה ) . דונו בשוני בהתנהגות הדמויות בין המשחק בכיתה לבין המשחק במחשב בהתאם להתפתחות המשחק . תוכלו להציע שהדמויות בכיתה מתעייפות, מתבלבלות ולעיתים התנהגותן בלתי צפויה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר