עמוד:8

| מדריך למורה - מבוא 8 הקדמה מומלץ לסיים את הנושאים של קוד פלוס שלב 1 לפי המתווה במרכז המורים, לפני המעבר לקוד פלוס שלב 2 . בקוד פלוס שלב 2 הושם דגש על מיומנויות של תכנון ויצירתיות . כדאי לאפשר לתלמידים לבחור בעצמם את סיפור המסגרת והדמות בכל משחק ולא לבנות בדיוק את מה שראו בכיתה . מבנה שיעור אופייני ההמלצה בכל היחידות היא לעבוד על פי חמשת השלבים האלה : הצגת יישומון מתוך האתר במחשב המורה ומיקוד בהנאה מהמשחק ולא בכתיבת הקוד . 1 דיון עם הכיתה באופן בניית היישומון . 2 בניית היישומון יחד עם התלמידים במליאת הכיתה – במחשב המורה ותוך כדי דיון . 3 עבודה עצמית . 4 הצגת היישומונים בכיתה תוך כדי דיון מתאים : תוכלו לנצל שלב זה כדי ללמד את התלמידים כיצד . 5 לנהל דיון וכיצד לתת משוב בדרך בונה כך שיוכלו ללמוד מהקוד שכתבו חבריהם . הערכה תוכלו לבצע הערכה חלופית שתתבסס על הפרויקטים המוצעים בסביבה הדיגיטלית בסיום כל פרק . 1 זוגי וכוללים את תוסף ההנחיות . הערכה חלופית יכולה לכלול גם בניית משחק בתחום דעת אחר, כגון אנגלית . . 2 אפשר לבצע מיפויים והערכה דיאגנוסטית בקלות באמצעות תזמון עם ציון של שאלוני רוב שואל . . 3 המלצות לוגיסטיות וטכניות נוספות מומלץ כאמור לתכנן שיעור כפול על פני שני שיעורים נפרדים, שכן הבאת המחשבים לכיתה לעיתים גוזלת זמן רב . יש לוודא קיום תשתית אינטרנט סבירה בבית הספר, שאינה כוללת חסימה על אתרי אופק מטח . כדאי לבקש מהתלמידים להביא אוזניות בכל שיעור כדי לשמור על אווירה נעימה בכיתה גם כשכלל הכיתה עובדת במשחקים עם צלילים . מומלץ מאוד לעבוד עם ספר הלימוד . ראינו כי הספר תומך בייחוד במקומות שבהם תלמידים מתקשים . בנוסף, הספר מטפח מיומנויות של למידה עצמאית . דרכי ההוראה בקוד פלוס שלב 2 ב

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר