עמוד:29

מדריך למורה - פרק 2 | 29 שאלה : כיצד אפשר לבדוק אם החיים הגיעו לאפס ? . 8 תשובה : באמצעות ההוראה אם . . . אז . שאלה : האם בדיקה זו תתבצע בתוך הלולאה ? תשובה : כן . הוסיפו קוד הבודק אם המשתנה חיים של השחקן הגיע לאפס, בעזרת הלבנה הנמצאת בקבוצה מפעילים . גררו לתוכה את המשתנה חיים מהקבוצה משתנים . המחישו את השימוש בלבנה שווה דרך הסביבה הדיגיטלית : גררו את הלבנה, הקלידו אותו המספר בשני האגפים והדגימו שערך הלבנה יהיה true ( נכון ) . לאחר מכן הדגימו תרחיש ובו בשני האגפים יש מספרים שונים ( ראו תמונה ) . 1010 = true 310 = false הוסיפו את ההוראה עצור הכול מהקבוצה בקרה בשקע לבנת התנאי . . 9 תוכלו להוסיף לפני כן הוראת אמור למשך 2 שניות "המשחק נגמר" . אפשרו לתלמידים לכתוב בעצמם את הקוד על ידי פתיחת הפרויקט הקודם שכתבו, . 10 שמירתו כעותק ומתן שם חדש . הציעו לתלמידים להוסיף למשחק שלבים כמפורט בספר . = רוב שואל על השוואה עם משתנה כאשר לוחצים על דמות זו שנה ניקוד ב 1 לעולמים אם ניקוד = 20 אז אמור כל הכבוד ! אספתם את כל היהלומים למשך 2 שניות כאשר לוחצים על 0 ל ניקוד קבע אחרת אמור אספו עוד יהלומים למשך 2 שניות מורן כתב לדמות היהלום תסריט שמקפיץ אותה ממקום למקום ללא הפסקה . כדי להפוך את הקוד למשחק מורן הוסיף ליהלום את התסריטים שמשמאל . מורן לחץ על היהלום 10 פעמים . א . מה יאמר היהלום ? מורן לחץ על היהלום עוד 5 פעמים . ב . מה יאמר היהלום ? מורן לחץ על היהלום עוד 5 פעמים . ג . מה יאמר היהלום ? אספו עוד יהלומים אספו עוד יהלומים כל הכבוד ! אספתם את כל היהלומים שאלון זה עוסק בהשוואה של משתנה עם ערך מספרי . בדקו כיצד תופסים התלמידים את הנושא ותקנו תפיסות שגויות לפי הצורך .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר