עמוד:42

| מדריך למורה - פרק 3 42 אפשרו לתלמידים לבנות את המשחק בכוחות עצמם . הציעו להם לבחור דמויות ורקעים משלהם למשחק . 7 ולשנות את הקוד, כך שבכל פעם שפז מוצאת את רוב היא תקבל נקודה ותקפוץ למקום חדש . תזכורת : חשוב לוודא שהתלמידים שומרים את עבודתם כי הם ישתמשו בה ביחידה הבאה . הצעה לקוד שנוסף לדמותה של פז : . 8 שימו לב, יש להוסיף קוד שיאפשר תנועה בעזרת החיצים ( כמתואר בסעיף 3 ) : קוד מלא לדמותו של רוב : נוגע ב רוב ? אזאם אחרת 2 נסו שוב ! אמור למשך שניות רווח כאשר נלחץ מקש 50 y : 200 קפוץ אל x : מצאתם את רוב ! אמור פז קבע תלבושת ל 100 קבע גודל ל % 70 קבע גודל ל % 2 אמור בעוד רגע רוב יתחבא, מצאו אותו למשך שניות 2 אמור לחצו על רווח כשתגלו את רוב למשך שניות 5 אמור זוזו עם החיצים למשך שניות כאשר לוחצים על רוב 1 קבע תלבושת ל 10 חכה שניות 50 קבע גודל ל % רוב 2 קבע תלבושת ל מיקום אקראי קפוץ אל 100 קבע גודל ל % 80 - y : 115 - קפוץ אל x : כאשר לוחצים על רוב שואל על תזוזה בעזרת מקשי החיצים נועם ומיקה כתבו קוד שיזיז את קודי ימינה ושמאלה בעזרת מקשי החיצים : הקוד של נועם כאשר לוחצים על קפוץ אל y 0 : x : 180 - כאשר נלחץ מקש חץ ימני שנה את ערך x ב 10 כאשר נלחץ מקש חץ שמאלי שנה את ערך x ב 10 - הקוד של מיקה כאשר לוחצים על קפוץ אל y 0 : x : 180 - לעולמים מקש חץ ימני נלחץ ? אם אז שנה את ערך x ב 10 מקש חץ שמאלי נלחץ ? אם אז שנה את ערך x ב 10 - האם הקוד שכתבתם כדי להזיז א . את פז בעזרת מקשי החיצים דומה לקוד של אחד הילדים ? לאיזה קוד ? אם לא, הציגו את הקוד שכתבתם לפני הכיתה . איזה מהתסריטים שכתבו הילדים ב . יעבוד טוב יותר ? . כל תלמיד ישלים באופן אישי . שני התסריטים יעבדו באופן תקין, אולם בהפעלת הקוד של מיקה התזוזה תיראה מעט חלקה יותר . הערה : תוכלו להשתמש בפעילות "רוב שואל" הנ"ל גם לצורך הערכה מאבחנת ומיפוי . הפעילות זמינה גם בגרסה דיגיטלית בסביבה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר