עמוד:81

מדריך למורה - פרק 5 | 81 כדאי להציג את הכלל הזה : עבודה עצמית : . 5 בקשו מהתלמידים לתקן את הקוד בעזרת מסר, כך שבנגיעה בעכבר הוא ייעלם והחיים יגדלו ב- 1 . בקשו מהתלמידים להתנדב ולהציג את המשחק שתיקנו . . 6 תיאום בין דמויות עדיף להימנע ממצב שבו שתי דמויות בודקות את אותו התנאי . אם רוצים ששתי דמויות יגיבו כשתנאי מסוים מתקיים, דמות אחת צריכה לבדוק אם התנאי מתקיים ולייצר מסר והדמות השנייה תגיב למסר . ש י מ ו ל ב רוב שואל על הדבורה והפרח מאיה כתבה יישומון חדש ובו שתי דמויות בלבד : דבורה ופרח . מאיה כתבה ארבעה תסריטים שיאפשרו להזיז את הדבורה בעזרת מקשי החיצים ותסריט נוסף לאיסוף צוף מהפרח . הינה הקוד לאיסוף הצוף . מאיה לחצה על הדגל והזיזה את הדבורה אל הפרח . מה יקרה לערך המשתנה מנות צוף ? הציעו דרך לתקן את הקוד של מאיה . אתגר מאיה הוסיפה לפרח תסריט כך שברגע שהדבורה והפרח נוגעים זה בזה הפרח נעלם ומופיע במיקום אקראי כעבור 2 שניות . מאיה שיחקה במשחק . להפתעתה כשהדבורה נגעה בפרח הוא נעלם, אך ערך המשתנה מנות צוף לא תמיד גדל . הסבירו מדוע קרתה התקלה . הציעו דרך לתקן את הקוד של מאיה . כתבו מהם השינויים בקוד של הדבורה ובקוד של הפרח . נוגע ב פרח ? אם אז 0 ל מנות צוף קבע 1 ב מנות צוף שנה לעולמים כאשר לוחצים על לעולמים נוגע ב דבורה ? אם אז כאשר לוחצים על הצג הצג הסתר חכה 2 שניות מיקום אקראי קפוץ אל המשתנה מנות צוףמנות צוף יגדל בכמה אלפים . יש להוסיף את ההוראה חכה עד שלא נוגע בפרחחכה עד שלא נוגע בפרח . הפרח עובר למצב הסתרהסתר בכל נגיעה בדבורה . כתוצאה מכך הדבורה אינה יודעת שנגעה בו וערך המשתנה מנות צוףמנות צוף אינו מתעדכן . הדבורה תבדוק אם היא נוגעת בפרח, ואם כן היא תשדר מסר דבורה נוגעת בפרחדבורה נוגעת בפרח . הוראת ההסתרהסתר של הפרח תופעל רק על ידי המסר דבורה נוגעת בפרחדבורה נוגעת בפרח . רון

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר