עמוד:5

5 אבזרים לפרק 1 . עצמים מסביבתם הטבעית של התלמידים - אוסף גדול של עצמים מסוגים שונים, לדוגמה : צעצועים קטנים, פקקים, כפתורים, אבנים, קוביות, תמונות שונות הניתנות לגזירה ומדבקות צבעוניות 2 . דף פסים מחיק ודסקיות דו - צדדיות ( ממארז האבזרים ) 3 . נחש מספרים מחיק שבו המספרים 0 - 20 ( ממארז האבזרים ) 4 . כרטיסים של המספרים 0 - 20 ( ממארז האבזרים ) 5 . מדבקות ( ממארז האבזרים ) הערות כלליות 1 . בפרק עוסקים במספרים עד ,20 ואולם לתלמידים הבשלים לכך מומלץ לאפשר לעסוק בפעילויות הפתוחות גם במספרים גדולים מ - 20 . 2 . אם יש תלמידים השולטים היטב בנושא של יחידה מסוימת – אין צורך שיבצעו את כל הפעילויות של יחידה זו . 3 . במארז האבזרים יש כרטיסים של המספרים 0 - 20 . כרטיסי המספרים משמשים לפעילויות שונות המפורטות בהמשך . נוסף על פעילויות אלה מומלץ להשתמש בכרטיסי המספרים גם כדרך נוספת לתקשר בכיתה . למשל, כאשר שואלים שאלה שתשובתה מספר - במקום שיצעקו התלמידים את התשובה או יצביעו - בקשו מהם למצוא את הכרטיס של המספר המתאים ולהחזיקו . כאשר יינתן סימן, ירימו כל התלמידים את הכרטיס שבחרו . ( כך תהיה לכל התלמידים הזדמנות שווה לענות בלי "לקלקל" זה לזה ) . רצוי שכל תלמיד יכתוב את שמו על הצד האחורי של כל כרטיס . 4 . במקומות שונים במהלך המדריך למורה מופיעות הצעות לפעילויות במחברת . מומלץ מאוד שהתלמידים יעשו פעילויות אלה, לפחות בחלקן . כאשר תלמידים עובדים במחברת, הם לומדים לארגן בעצמם את מרחב העבודה וגם זוכים לאפשרות להתאים את מרחב העבודה לצורכיהם ולהעדפותיהם ( למשל לכתוב גדול יותר או להוסיף ציורים להמחשה ) . העבודה במחברת עוזרת לפיתוח עצמאות, אחריות והרגלי עבודה נכונים . מבוא לפרק

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר