עמוד:10

10 א . מספרים וכמויות הנה דוגמאות לתשובות שונות של תלמידים לסעיף ד : כדאי להסב את תשומת לב התלמידים לכך שבכל התשובות האלה נשארו 5 צלחות לא מוקפות . מומלץ לדון בכל סעיף : כמה פריטים הכין אלי ? האם הכין יותר ממה שצריך ? אם כן, כמה פריטים יישארו לו אחרי שיחלק פריט אחד לכל ילד ? פעילות 2 אנחנו עוזבים לרגע את המסיבה של אלי ומבקרים בחנות הפרחים של שושנה כדי לחפש פרחים לזר של אלי . בחנות של שושנה יש שלל פרחים צבעוניים . כמה פרחים יש מכל סוג ? הפרחים בחנות אינם ממוינים . באחדים מהכדים יש פרחים מסוגים שונים . כדי לדעת מה מספר כל הפרחים הסגולים, למשל, צריך למנות בשני כדים שונים . כאשר עוברים מכד לכד, מבצעים למעשה מניית המשך . הנה התשובות : דִיוּןדִיוּן - מאילו פרחים יש לשושנה יותר מ - 10 ? מאילו פרחים יש לה פחות מ - 10 ? - מאילו פרחים יש לה הכמות הגדולה ביותר ? - מאילו פרחים יש לה הכמות הקטנה ביותר ? דד "פשוט ספרתי לפי הסדר . " "בשתי שורות של 5 יש ,10 ומוסיפים עוד 2 מלמטה . " ד "בשתי שורות של 5 יש ,10 ומוסיפים עוד "אני יודע ששלוש שורות של 3 זה ,9 2 מהצד . " ספרתי עוד 3 : ,10 ,11 12 והגעתי ל - 12 . " ד כַּמָה ? גא כַּמָה ? ב כַּמָה ? כַּמָה ? ד 8 11 16 13

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר