עמוד:12

12 א . מספרים וכמויות 5 . בְּלִי לִמְנוֹת הַקִיפוּ אֶת הֶעָ צִיץ שֶׁכָּ ל קוֹנָ ה מְבַקֶשֶׁת . א ב ג 11 פְּרָחִים‚ בְּבַקָשָׁה ! 13 פְּרָחִים‚ בְּבַקָשָׁה ! 17 פְּרָחִים‚ בְּבַקָשָׁה ! שָׂ רָ ה גִילִי בְּרָ כָ ה פעילות 5 בדיוק התכוונו לעזוב את החנות של שושנה, אלא שפתאום בבת אחת הגיעו לקוחות רבים . החלטנו להישאר לעזור . כשיש הרבה לקוחות, צריך לעבוד מהר ואין זמן למנות את הפרחים בכל עציץ . האם תוכלו לדעת איזה עציץ מתאים גם בלי למנות ? כאן התלמידים צריכים להעריך את כמות הפרחים בכל עציץ . אפשר לפעול בשיטת האלימינציה – לפסול עציצים שבהם נראה שיש פחות מדי או יותר מדי פרחים, וכך יישאר העציץ המתאים . סעיף ג מאתגר יותר משום שבו הפרחים הם מסוגים שונים ובגדלים שונים . תלמידים המתקשים לבחור בין שתי אפשרויות יכולים להתחיל למנות, ולנסות להגיע למסקנה לאחר שמנו רק חלק קטן מהפרחים . לדוגמה, בסעיף ג דן מבקש 13 פרחים . תלמיד מתחיל למנות ואומר : "כבר ספרתי 7 פרחים ( עד הקו ) , ואני רואה שיש עוד המון, אז זה בטוח לא 13 . " אלה התשובות הנכונות :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר