עמוד:13

3 1 א . מספרים וכמויות עמוד 10 פעילות 6 כבר אינה שייכת לסיפור המסגרת . בפעילות יש שתי טבלאות לאותו ציור – בטבלה העליונה התלמידים מתבקשים לעסוק בצורות העצמים ( ולהתעלם מהשוני בצבעים ) ובתחתונה – בצבעים שלהם ( ולהתעלם מהשוני בצורות ) . כדאי להסב את תשומת לבם של התלמידים לכך שבשתי הטבלאות כותבים את אותו המספר בשורה האחרונה ( ליד "צורות" ) ולבקש שיסבירו מדוע זה כך . התלמידים התנסו בפעילויות דומות בפרק הכרת המספרים עד 10 . שימו לב, כאשר התלמידים מתבקשים למנות ריבועים, למשל, עליהם למנות את כל הריבועים, גם אלה המונחים "באלכסון" . בדומה לזה כאשר מונים משולשים, יש למנות את כל המשולשים ללא תלות בכיוון שלהם . למקצת התלמידים אין זה מובן מאליו שהריבוע ( או המשולש ) נשאר ריבוע ( או משולש ) גם כשהוא "מסוּבב" . פעילות זו יכולה לשמש הזדמנות טובה לדיון בנושא .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר