עמוד:10

תלמידים רבים שוגים ואומרים שאורך הקטע הוא 5 יחידות, מכיוון שאינם מתייחסים למספר יחידות האורך אלא לקצה הימני של הקטע, בלי לשים לב לנקודת ההתחלה . כדי למנוע, ככל האפשר, שגיאה זו התלמידים מתבקשים לבנות סרגל בעצמם מיחידות מידה שרירותיות ( כפות הרגליים של הנסיך ) לפי השלבים המפורטים בפרק . חשוב שבשלב זה של הלימוד יקבעו התלמידים את האורך הנמדד הן על ידי קריאה של המספר המסומן והן על ידי מנייה של מספר כפות הרגליים ( יחידות המידה ) הנכנסות באורך זה . כך מבליטים להם את המשמעות של יחידות מידה המסומנות על הסרגל . בפרק יש פעילויות הדנות בשגיאות שכיחות של מדידה בסרגל . 10 מדידת אורך

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר