עמוד:8

8 א . אחד החלקים הוא 5 בפעילות 2 ( עמוד 6 ) מוסיפים כמויות שונות של פרחים לערוגה שיש בה כבר 5 פרחים, וכותבים תרגילי חיבור מתאימים . מקצת התלמידים יכולים לדמיין את הכמות הנוספת . אחרים יכולים להשתמש בערוגה עם חמשת הפרחים שבדף המחיק ולצייר בכל פעם את הפרחים שמוסיפים . חשוב לאפשר לתלמידים הזקוקים לסיוע להשתמש בערוגות המחיקות ואף לעודדם לכך . כדאי להמליץ לתלמידים לצייר את הכמות הנוספת ללא מנייה . כאשר מוסיפים כמות קטנה מ - ,10 נוח לצייר אותה בשורה השנייה, מתחת לחמשת הפרחים . א לדוגמה, בסעיף א : צִילִי שָׁ תְלָ ה עוֹד 7 פְּרָ חִים . סַךְ הַכֹּל : פְּרָ חִים . 12 12 = 7 + 5 תַּרְגִּיל נצייר כך : כך קל לצייר 7 פרחים בלי למנות ( מסתמכים על מבנה המספר 7 – 5 ו - 2 ) וגם קל לזהות את הכמות הכוללת ( 10 בצד שמאל ועוד 2 בצד ימין ) . כאשר מוסיפים כמות גדולה מ - ,10 נוח למלא קודם את השורה הריקה ( 10 פרחים ) ואת השאר להוסיף לשורה הראשונה . כך לא צריך למנות את הפרחים שמוסיפים . ו לדוגמה, בסעיף ו : נֶטַע שָׁ תְלָ ה עוֹד 12 פְּרָ חִים . סַךְ הַכֹּל : פְּרָ חִים . 17 17 = 12 + 5 תַּרְגִּיל כדאי לצייר כך : פעילות כיתתית נוספת – פותרים בזוגות בעזרת האצבעות לאחר פעילות 2 כדאי לבצע את הפעילות הזו : - התלמידים יושבים בזוגות . - כותבים על הלוח תרגיל חיבור שאחד החלקים בו הוא 5 ( והחלק האחר גדול מ - 5 ) , לדוגמה : 5 + 8 . - כל זוג מייצג את התרגיל באצבעות הידיים : תלמיד אחד מייצג את המספר ,5 והאחר את המספר 8 ( לפי הדוגמה ) . - כעת לשני התלמידים יש כף יד אחת שכל האצבעות בה פרושות . הם מצמידים כפות אלה, כאן יש 10 אצבעות . עכשיו קל לראות כמה אצבעות יש בסך הכול . - חוזרים על הפעילות עם תרגילים שונים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר