עמוד:14

14 ב . שני החלקים שווים חוזרים שוב לשתי השקיות שבכל אחת מהן 6 חרוזים, כותבים שוב את התרגיל 12 = 6 + ,6 והפעם מוציאים חרוז אחד מאחת השקיות . שואלים : כמה חרוזים יש עכשיו בסך הכול ? כמה בכל שקית ? כותבים תרגיל מתאים : 11 = 5 + 6 ( או 11 = 6 + 5 ) מתחת לתרגיל הקודם . מסתכלים על שני התרגילים ודנים : מה שונה ביניהם ? מסכמים : כאשר אחד החלקים קטן ב - ,1 גם הסכום קטן ב - 1 . ( אפשר כמובן להשתמש בעצמים אחרים במקום חרוזים . ) אפשר גם להשתמש בערוגות כדי להמחיש את הקשר בין התרגילים . לדוגמה, אפשר להשתמש בערוגה שבעמוד 11 : אחרי שמוודאים שהתלמידים מזהים את כמות הפרחים הכוללת כ - 14 ( 7 + 7 ) , אפשר לצייר עוד פרח, כך : ולשאול : כמה פרחים מכל צבע יש עכשיו ? וכמה יש ביחד ? באופן דומה, אפשר גם למחוק פרח אחד : בפעילות 5 ( עמוד 15 ) פותרים תרגילים בעזרת תרגיל חיבור פתור עם שני מחוברים שווים, אך הפעם ללא המחשה . בפעילויות 6 - 8 פותרים תרגילים ומשוואות מכל הסוגים שנלמדו עד כה בפרק, יחד עם תרגילים ומשוואות ללא המרה . בפעילויות 6 ו - 7 צריך לבחור בין שני מספרים בלבד . הבחירה המצומצמת עוזרת למיקוד המחשבה ומעודדת חישוב בעל - פה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר