עמוד:12

12 א . מצבי כפל בפעילות 3 – מדף ב שייך למיכאל כי הכוסות שעליו אינן מסודרות בקבוצות שוות : 3 . גַּם לְמִיכָ אֵל וְגַם לִשְׁמוּאֵל יֵשׁ בַּחֲנוּת מַדָּ ף שֶׁל סְפָ לִים : לְמִי לְדַעְתְּכֶם שַׁיָּ ךְ מַדָּ ף ב ? א ב דִּיּוּןדִּיּוּן הַסְבִּירוּ . בדיונים יש לאפשר לתלמידים להשתמש בשפה שלהם, ולא לחייב אותם להתנסח בצורה מסוימת, כל עוד הם מבטאים את הרעיון של קבוצות שוות . עמודים 6 - 8 עֲבוֹדעֲבוֹדָָ ה כִּתּה כִּתָָּ תִיתתִית בעמודים אלה מסתמכים על העבודה הכיתתית המתוארת בעמוד 6 . בעבודה זו, כל תלמיד גוזר את קלפי החיות שבסוף החוברת . את הפעילות מתעדים בטבלה כיתתית המופיעה בנספח 1 בסוף מדריך זה . הכיתה מתחלקת לקבוצות ילדים בגדלים שונים ( קבוצה של 2 ילדים, של 4 ילדים, של 5 ילדים וכו' ) . כל קבוצה מקבצת יחד לערמה כללית את הקלפים של כל חברי הקבוצה . סעיף א של העבודה הכיתתית לכל הקבוצות יש אותו כלל – כלל א : כל ילד מקבל 4 קלפים . בכל קבוצה, כל ילד לוקח 4 קלפים מהערמה הכללית של קבוצתו, ובודקים כמה קלפים בסך הכול יש לכל ילדי הקבוצה . לאחר שכל הקבוצות סיימו, ממלאים את הטור הראשון בטבלה שבנספח 1 . חוזרים על התהליך עם שני כללים נוספים : כלל ב : כל ילד מקבל 5 קלפים . כלל ג : כל ילד מקבל 6 קלפים . אפשר להחליט על כלל נוסף . ממלאים את שאר הטורים בטבלה ודנים בדברים מעניינים בה ( למשל, באילו קבוצות התקבל המספר 12 ? המספר 20 ? ) . פעילות 4 מהווה המשך לסעיף א של העבודה הכיתתית, ומומלץ לתת אותה לאחר התנסות ממשית של התלמידים עם חלוקת הקלפים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר