עמוד:13

3 1 א . מה יותר ? מה פחות ? סעיף ה דורש לקיים שתי השוואות ( שועלים - פילים, שועלים - אנשים ) ולכן הוא קשה יותר . אפשר להציע לבדוק כל השוואה בנפרד ולראות אם היא מתאימה או לא . סעיפים י - יא הם סעיפים פתוחים יותר, ומאפשרים לתלמידים לשאול שאלות השוואה שונות . אפשר לדון בכיתה במגוון התשובות של התלמידים . הנה דוגמאות לשאלות אפשריות בסעיף י : י . מה יש פחות – מבוגרים או ילדים ? מבוגרים מה יש פחות – מבוגרים או נחשים ? נחשים מה יש פחות – מבוגרים או בלונים ? מבוגרים פעילות פִּנַּת הַבַּלָּשׁפִּנַּת הַבַּלָּשׁ ( עמוד 5 ) פעילות זו היא פעילות מסוג חדש . בכל ריבוע מופיע לוח כמו במשחק "איקס - מיקס - דריקס", כלומר מעין טבלה ובה שלוש שורות ושלושה טורים . סימן x מופיע באחד התאים . המיקום של סימן ה - x יוצר סדרה על פי דגם חוזר . בשני הלוחות האחרונים ה - x אינו מופיע, וצריך להוסיף אותו באופן שיתאים לסדרה . מומלץ לאפשר לתלמידים למצוא בעצמם דרכי פתרון ולאחר מכן לדון בפתרונות : - מהו הדגם החוזר ? - כיצד מצאתם אותו ? חלק מהתלמידים יזהו את הדגם החוזר, יסמנו את החזרות שלו לאורך הסדרה, וייעזרו בחלוקה זו כדי להשלים את הצביעה ( דרך פתרון זו מוצגת משמאל ) . תלמידים אחרים ימצאו דרך לתאר בקצרה את המיקום של ה - x וייעזרו במילים או בסימנים לזיהוי החוקיות . התיאור אינו חייב להיות מדויק . צַיְּרוּ × לְפִי הַדְּגָ ם . פִּנַּת הַבַּלָּ שֹ

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר