עמוד:8

מבוא לפרק השימוש בציור – המעבר מהמוחשי אל המופשט אחד היתרונות של השימוש במקלות השברים הוא היכולת לצייר אותם בקלות ולהשתמש בציור כשלב ביניים בין השימוש במקלות עצמם ובין הפתרון הפורמלי . בעזרת הציורים האלה התלמידים לומדים לעשות פעולות בשברים, להמיר מספר מעורב בשבר ולהפך ועוד . אין צורך ללמד את התלמידים לצייר את המקלות – כל תלמיד מסגל לעצמו את דרכי הקיצור שלו . הערה : אין להכריח את התלמידים לצייר את הפתרון – יש תלמידים המעדיפים לפתור את הבעיות בעל פה, ויש תלמידים הזקוקים למקלות עצמם . הנה דוגמאות לציורים שציירו תלמידים : דוגמה 1 : דוגמה 2 : דוגמה 3 : דוגמה 4 : 8

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר