עמוד:10

מבוא לפרק שברים גדולים מ- 1 כבר בפעילויות שבתחילת החוברת התלמידים עוסקים גם בשברים קטנים מ- ,1 גם בשברים גדולים מ- 1 וגם בשברים השווים ל- 1 . זאת כדי להדגיש שכל השברים האלה מוגדרים באופן דומה, ואין הבדל מהותי ביניהם . לדוגמה : • 3 שישיות - לוקחים מקל שישיות ומסמנים עליו 3 שישיות : • 4 שלישים - לוקחים שני מקלות שלישים ומסמנים עליהם 4 שלישים : מספרים שלמים ושברים הכרת השברים משמעותה בין היתר הרחבה של מערכת המספרים שהכירו התלמידים עד כה . בכיתות הקודמות פעלו התלמידים בעולם של מספרים שלמים בלבד, ולמערכת הזאת הם נדרשים להוסיף את המספרים "החדשים" ( השברים ) – להכיר אותם ולדעת להשוות ביניהם ולעשות בהם פעולות חשבון שונות . רוב הפעילויות בפרק הזה עוסקות בשברים, ואולם חשוב לעסוק גם כאן במספרים שלמים כדי שהתלמידים יבינו שהשברים משתלבים במערכת המספרים שהכירו עד כה . לפיכך בתחילת הפרק עוסקים ביחידות שלמות – מדידת העמודים בעמוד ,4 פעילויות 1 ו- 2 – ואחר כך, בפעילות ,3 מציגים לתלמידים בעיה המצריכה מהם לעסוק בשברים כדי למדוד חלקים הקטנים מיחידה . הם מודדים את החלקים האלה בעזרת יחידות המחולקות לחלקים שווים ונעזרים במקלות שברים . גם בהמשך הפרק הם עוסקים בהצגת יחידות שלמות כשברים ולהפך ( 9 שלישים הם 3 10 = 2 וכן הלאה ) . יחידות, 5 זהו שליש קרש . 10

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר