עמוד:6

פעילויות הפתיחה פעילויות הפתיחה ( עמוד 4 ) בעמוד הפתיחה של הפרק יש שתי פעילויות שמטרתן לפתוח את הנושא בעזרת מושגים הרלוונטיים לחיי התלמידים ולהציף ידע קיים כבסיס לידע החדש שיתווסף בפרק . שתי הפעילויות עוסקות בתאריכי ימי ההולדת של ילדי הכיתה . פעילות 1 היא פעילות אישית, שמומלץ לבקש מהתלמידים להשלים בבית כהכנה לשיעור . הכנת הפעילות בבית תאפשר להם להיעזר בהורים במידת הצורך כדי להשלים את הפרטים החסרים . בפעילות הזאת התלמידים מתחילים לקשר בין חודשים מסוימים ובין מיקומם בשנה וסמיכותם לאירועים אחרים . בדיקת תאריך יום ההולדת בעזרת ההורים עשויה לעורר את סקרנות התלמידים ולהוביל לשיחה שתרחיב את הידע שלהם . כדאי לאפשר לתלמידים לשתף את הכיתה בדברים שגילו . פעילות 2 היא פעילות כיתתית . בפעילות הזאת התלמידים עוסקים בחודשים כהכנה ליחידה הראשונה . בפעילות הזאת התלמידים לומדים את סדר החודשים ומקשרים בין חודשי השנה ובין אירועים מוכרים – ימי הולדת של חבריהם ועונות השנה . פעילות פתיחה 1 . יום ההולדת שלכם א . באיזה חודש נולדתם ? ב . באיזו עונה יום הולדתכם חל ? ג . האם יש חג החל במועד הקרוב ליום הולדתכם ? איזה ? ד . בני כמה תהיו ביום הולדתכם הקרוב ? ה . מהו תאריך הלידה שלכם ? 2 . ימי ההולדת של ילדי הכיתה » כל תלמיד כותב על פתק את שמו ואת שם החודש שהוא נולד בו . » התלמידים מסתדרים בקבוצות לפי חודשי הלידה . » כותבים על הלוח את שמות החודשים לפי הסדר, והתלמידים מדביקים את הפתקים ליד החודשים המתאימים . פעילות כיתתית • באיזה חודש נולדו הילדים הרבים ביותר ? • באילו חודשים נולדו הילדים החוגגים יום הולדת בחורף ? • באילו חודשים נולדו הילדים החוגגים יום הולדת בחופשת הקיץ ? • באילו חודשים נולדו הילדים החוגגים יום הולדת באביב ? • האם יש חודשים שלא נולד בהם שום ילד מהכיתה ? • מי חוגג יום הולדת בחודש הנוכחי ? דיון 4 א . לוח השנה העברי 6

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר