עמוד:9

הבנת הנקרא והבעה 9 4 תרגיל קראו את הטקסט שלפניכם וענו על השאלות שאחריו . לחיי ההתחלות רן שמשוני * | עשר פלוס , 27 באוגוסט 2014 פס’ 1 החופש הגדול, או שאולי צריך לקרוא לו החופש הארוך, נגמר, וכעת רבים מנסים להתכונן לשנת הלימודים הממשמשת ובאה . במשך עשרה שבועות מילאו בני הנוער את זמנם בבילויים בבריכה, בטיולים, במפגש עם חברים, באינסטגרם ובטיקטוק, בצפייה בטלוויזיה, במשחקי מחשב ובבתי הקולנוע וחוזר חלילה . כיף אמיתי ! ואולם בקרוב כל זה יהפוך לזיכרון רחוק ( לפחות עד החופשה הבאה ) . פס’ 2 עבור חלקנו החזרה לשגרה מבורכת כי כבר "טיפסנו על הקירות" מרוב שיעמום, אך עבור אחרים מדובר בחזרה ל"שג - רע" של הכנת שיעורים ולמידה אינטנסיבית לבחינות או הסתגלות למורים חדשים, לכיתה חדשה ולקצב לימודים אחר . חופשה ממושכת חשובה לגוף ולנפש, אך חזרה ללימודים נשמעת כמו משימה מאתגרת ביותר . בעזרת העצות שלפניכם תוכלו להפוך את החזרה לבית הספר לנעימה ולמועילה יותר . פס’ 3 מסכמים את השנה שחלפה ומציבים יעדים לשנה החדשה כדאי להתבונן בשנת הלימודים הקודמת ולבחון איך תפקדנו במהלכה מבחינה חברתית, רגשית ולימודית . ההתבוננות הפנימית הזו תעזור לנו "לסגור" את השנה, להשלים עם כל הטוב והרע שהיה בה, להסיק מסקנות, לקבל החלטות ולהציב לעצמנו מטרות ויעדים לשנה הקרובה . פס’ 4 איך נסכם את השנה החולפת ? אפשר לשוחח עליה עם ההורים או עם חברים טובים, או לכתוב על דף, לשאול שאלות ולחפש תשובות . מומלץ לנסות להבין מה אהבנו ולמה התנגדנו, מה היינו עושים אחרת, וכמובן – מה אפשר ללמוד מכל זה . אפשר גם לחשוב לאן אנו שואפים להגיע, ואז לברר עם עצמנו אילו חוזקות * יש לנו כדי לעמוד ביעדים . פס’ 5 לומדים לנהל את הזמן בתחילת שנת הלימודים נתמודד עם מערכת חדשה, מסגרות לא מוכרות, פעילות בתנועת נוער ועוד . עתה כדאי לנסות למצוא את העוגנים שיעזרו לנו לנהל את הזמן ביעילות . אחת הדרכים הטובות ביותר לניהול הזמן היא שימוש ביומן ( בטלפון החכם או אפילו ביומן מודפס ) . כדאי לרשום מראש את כל הפעילויות והאירועים המתוכננים, ולוודא שלכל משימה מגדירים שעת התחלה וסיום . * חוזקות : תכונות המציינות יכולות גבוהות בתחום מסוים, ההפך מ'חולשה'

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר