עמוד:6

ב . רצף הפעילויות בפרק מדורג ומשלב פעילויות אתגר . בסוף כל פרק יש פעילויות העמקה, "עולים שלב" . ג . פעילויות פתוחות וסעיפי "משלכם" המאפשרים בחירה, ריבוי תשובות ומענה במגוון דרכים ובמגוון רמות . ד . בכל נושא יש מגוון גדול של סוגי פעילויות המתאים למגוון גדול של לומדים, כך שכל תלמיד ותלמידה יוכלו למצוא חוויה במהלך הלמידה . ה . בפרקים מוצגות אסטרטגיות שונות ומגוון דרכי פתרון, וכל תלמיד ותלמידה יכולים לבחור בדרך הנוחה להם בהמשך . למידה משמעותית וחיבור לחיי היום-יום התלמידים נחשפים לעולם המתמטיקה והביטוי שלו בחיי היום-יום דרך שכונה ישראלית צבעונית ומיוחדת הנקראת "נווה שבילים", ובה גרים מוקי התוכי וחבורת ילדים ודמויות נוספות, המלוות את הפעילויות לאורך הספרים . מוקי התוכי מדגיש כללים מתמטיים, מסייע בשאלות, מציע דרכים לפתרון, מציג מידע על עובדות חיים מעניינות וגם . . . אומר ועושה דברים משעשעים . חבורת הילדים מציגה קישור של הרעיון המתמטי לחיי היום-יום, תפיסות שגויות, אסטרטגיות ודרכי פתרון שונות, קשיים נפוצים וכל זאת תוך הדגשת ערכים חשובים כמו עזרה הדדית, חברות, הקשבה לאחר ועזרה לזולת . למידה יישומית התלמידים מיישמים את הידע שלמדו במצבים ובסיפורים מתמטיים המתרחשים באזורים שונים בשכונה, כמו המרכז המסחרי, פינת החי העירונית, החנות של רות ועוד . כך, עוד לפני הלימוד המפורש של בעיות מילוליות, הם נדרשים להתמודד עם מצב מציאותי המתאר קשרים מתמטיים . שילוב SEL דמויות הילדים המלוות את הספרים מציגות את תהליך הלמידה דרך נקודת מבטן, המשלבת היבטים רגשיים וחברתיים, כמו התייחסות לפעילויות אהובות יותר או פחות, מצבים שבהם הם מתבלבלים או אינם יודעים כיצד לפתור, עזרה לחבר ועוד . פעילויות "בשביל החוויה" ופעילויות בזוגות ובקבוצות מאפשרות מעורבות של התלמידים בלמידה ומחזקות היבטים לימודיים, רגשיים וחברתיים . בסוף כל פעילויות "בדקו את עצמכם" מופיע מחוון רגשות ובו התלמידים מסכמים את חוויית הלמידה שלהם : קַל מַמָשׁ כָּכָה כָּכָה קְצָת קָשֶׁה אֵיךְ הָיָה ? הַקִיפוּ . 6 מדריך למורה | מבוא צילום מסך בתוך מחשב של יחידה מחיי היום היום

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר