עמוד:10

מה בקבוצה בפינת "מה בקבוצה ? " יש שני סוגי פעילויות : מציאת יוצא דופן פעילויות שבהן התלמידים מתבקשים למצוא מה יוצא הדופן מתוך ארבעה ציורים . יכולות להיות תשובות שונות לבחירת הציור יוצא הדופן, בהתאם למאפיין שעליו מסתכלים . לכן בפעילויות מסוג זה חשוב לבקש מהתלמידים לנמק את תשובתם . לדוגמה : בפעילות זו פיל ב יכול להיות יוצא דופן כי צבע הכובע שלו שונה מהאחרים, אך אפשר לטעון גם ש פיל ד יוצא דופן, משום שכיוון החדק שלו שונה . מה מתאים לקבוצה בפעילויות אלה התלמידים מתבקשים למצוא את האיבר המתאים ביותר לקבוצה קיימת . עליהם להסתכל על כל האיברים בקבוצה, לחפש את כל המאפיינים המשותפים להם, ולפי מאפיינים אלה לבחור מה הכי מתאים . לדוגמה : בפעילות זו יש שני מאפיינים המשותפים לכל האיברים בקבוצה : א . הם בעלי חיים, ב . הם בצבע שחור ולבן . לכן האיבר המתאים ביותר לקבוצה הוא הפרה . גם בפעילויות אלה ייתכנו תלמידים שיבחרו במאפיינים שונים להסתכל עליהם, ולכן השיח וההנמקה חשובים . אֵיזֶה פִּיל יוֹצֵא דֹפֶן ? מָה בַּקְבוּצָה ? דגבא מָה הֲכִי מַתְאִים לַקְבוּצָה הַסְגֻלָה ? הַקִיפוּ . מָה בַּקְבוּצָה ? 10 מדריך למורה | מבוא

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר