עמוד:11

מספרים במספרים מטרת הפעילויות בפינת "מספרים במספרים" היא לעודד את התלמידים לתאר במספרים מצבים מצוירים ולשאול שאלות מתמטיות מתאימות ( בהתאם לשיטת ההוראה של Problem posing ) כדי להעמיק את ההבנה של פעולות החיבור והחיסור וכהכנה לפתרון בעיות מילוליות . הפעילות מתבצעת כשיח כיתתי או קבוצתי בהנחיית המורה . מתלמידים מתקדמים אפשר לבקש לכתוב שאלות מתאימות במחברת . לדוגמה : מְסַפְּרִים בְּמִסְפָּרִים מָה הַצִיוּר מְסַפֵּר ? • תָאֲרוּ בְּעֶזְרַת מִסְפָּרִים . • תָאֲרוּ בְּעֶזְרַת תַרְגִילִים . • שַׁאֲלוּ שְׁאֵלוֹת מַתְאִימוֹת . גַע גַע ! בשביל החויה בפעילויות בפינת "בשביל החוויה" התלמידים מתרגלים באופן פעיל, מייקרי וחווייתי את הנושא הנלמד . המערכת הרגשית עומדת במרכז הלמידה ומשפיעה על ביצועי התלמידים . רגשות חיוביים יכולים לסייע בלמידה ולהגביר את המוטיבציה ללמוד . פינה זו מאפשרת מעורבות של התלמידים בלמידה ומחזקת היבטים לימודיים, רגשיים וחברתיים . הפעילויות מתרחשות מחוץ לספר הלימוד באמצעות תנועה, יצירה או משחק . לדוגמה : בִּשְׁבִיל הַחֲוָיָה יוצרים מפלצות ציוד : מפלצת מעמוד 177 ומדבקות מעמוד ,187 דבק, מספריים, טושים וצבעים, כרטיסי מספרים או שתי קוביות שעליהן מודבקים המספרים 1 – 10 • כל תלמיד מגריל שני מספרים ומדביק עיניים ורגליים למפלצת לפי המספרים שקיבל . לדוגמה : אם יצאו המספרים 2 ו- 7 אפשר להדביק 2 עיניים ו- 7 רגליים או 7 עיניים ו- 2 רגליים . • התלמידים צובעים את המפלצות כרצונם . • לאחר הצביעה יוצאים לחצר ונותנים הנחיה לחלק מהתלמידים בעזרת תיאור המפלצת שלהם . לדוגמה : כל הילדים שלמפלצת שלהם יש יותר עיניים מידיים קופצים 3 פעמים במקום ; כל התלמידים שלמפלצת שלהם יש יותר מ- 6 עיניים מוחאים כפיים . דוגמאות נוספות במדריך למורה . 11 מדריך למורה | מבוא

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר