עמוד:20

הערות לעצמי : 20 הצעה לפעילות פתיחה כהקדמה לפעילויות בספר, מומלץ לבצע עם התלמידים את הפעילות הזאת בקבוצות . ציוד לכל קבוצת תלמידים : שקיות שקופות • 3 מדבקות חלקות • חפצים קטנים ( פקקים, אבנים, מקלות, בובות קטנטנות וכדומה ) • דף חלק לתיעוד • הוראות : • כל קבוצת תלמידים מקבלת את השקיות השקופות ואת המדבקות החלקות . על כל קבוצה לאסוף בכל שקית כמות שונה של פריטים, להדביק על השקית מדבקה ולכתוב עליה את המספר המתאים לכמות . את הפריטים אפשר לאסוף בחצר . במקרה זה יש לאפשר לתלמידים לאסוף סוגים שונים של פריטים ( אבנים, עלים, ענפים קטנים ) בלי להגדיר במדויק מה עליהם לאסוף . אם אוספים את הפריטים בכיתה, אפשר לפזר אותם לפני כן בכל מיני מקומות ברחבי הכיתה . גם במקרה זה מומלץ לערבב סוגים שונים של חפצים . • כל קבוצה מתעדת על דף את הפריטים שאספה . הניחו לתלמידים להמציא בעצמם דרכי תיעוד . הקבוצה מציגה את התיעוד לשאר הכיתה, והכיתה מתארת במילים מה אספה הקבוצה . • תולים את כל השקיות של כל הקבוצות לפי הסדר . רואים אילו מספרים מופיעים יותר מפעם אחת ואילו מספרים חסרים ( חשוב לא לשכוח את המספר 0 ) . יחד עם המורה חושבים איך להביא לידי כך שיהיו שקיות לכל המספרים מ- 0 עד 10 ( אפשר להוציא פריטים או להעביר משקית לשקית ) . הצעה להרחבת הפעילות • מנייה בעיניים עצומות – תלמיד מקבל שקית כשעיניו עצומות, ועליו לגלות מה המספר הכתוב עליה על ידי מניית הפריטים, בלי לפקוח את העיניים ( חשוב להשתמש גם בשקית של 0 פריטים ) . מבקשים מהתלמיד להסביר איך ידע איזו שקית קיבל . • מיון – לוקחים שקית אחת וממיינים את הפריטים בה בכל מיני דרכים ( דרכי המיון תלויות בסוג הפריטים ) . אפשר למיין לפי סוג – פקקים או חרוזים או אבנים ; אפשר למיין לפי צבע, ואז חרוז כחול יהיה באותה הקבוצה כמו פקק כחול ; אפשר למיין לפי גודל, לפי צורה או בכל דרך אחרת שהתלמידים מציעים . לבסוף מתעדים כמה פריטים יש מכל סוג . כ א ן ת ה י ה ת מ ו נ ה ש ל ה פ עי ל ו ת מדריך למורה | מבוא

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר