עמוד:15

עמודים 17-16 בפעילויות 11-9 התלמידים מתבקשים לשער מה יקרה לתוצאת התרגיל הפתור אם משנים מספרים בתרגיל . בפעילות 9 מכפילים את אחד הגורמים בתרגיל או מחלקים אותו . השאלה תהיה פי כמה תגדל התוצאה או תקטן . אפשר לשאול את התלמידים אם יש חשיבות לבחירת הגורם . בפעילות 10 מגדילים את אחד הגורמים ב1– והשאלה תהיה בכמה תגדל התוצאה או תקטן . אפשר לשאול את התלמידים במה פעילות 10 דומה לפעילות 9 ובמה היא שונה ממנה . הדומה : בשתי הפעילויות מגדילים גורם ואז התוצאה גדלה ולהפך . השונה : בפעילות 10 יש חשיבות לבחירת הגורמים , ואילו בפעילות 9 אין חשיבות לבחירת הגורמים . בפעילות 14 על התלמידים לא רק להשוות בין שני התרגילים הנתונים אלא גם להשוות בין התוצאות שלהם . רצוי לעודד את התלמידים לבצע את הפעילות ללא חישובים בכתב .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר