עמוד:18

ב . על ידי פילוג מעל חיבור : ( שארית 548 : 5 = ( 500 + 40 + 5 + 3 ) : 5 = 109 ( 3 500 : 5 + 40 : 5 + 5 : 5 = 109 ( שימו לב : להבדיל מתרגילי חילוק ללא שארית - בתרגילי חילוק עם שארית אי–אפשר להשתמש בפילוג מעל חיסור ( . ג . במאונך . בפעילות 7 ( עמוד ( 22 אפשר להציע לתלמידים לעבוד בזוגות ולסכם את הפעילות בדיון כיתתי . למשל , בסעיף א אפשר לשאול אותם מה אפשר לומר על מספרים אחרים הגדולים או קטנים מהמספר שהם מצאו . למשל , די ברור שהמספר 1 , 000 מתאים להשלמה . מה אפשר לומר אפוא על כל המספרים הגדולים ממנו ( כולם מתאימים ) או קטנים ממנו ( לא כולם מתאימים - אז מהו הקטן ביותר שמתאים . (? פעילות 8 ( עמוד ( 22 חוזרת על נושא שכבר נלמד בשנים קודמות : כפל על ידי פילוג . לפני הפעילות מוצגות שתי דרכים המבוססות על חוק החילוף ועל חוק הפילוג - הדרך של יאיר והדרך של יעל . מומלץ לדון על הנכונות ועל היעילות של כל אחת מהדרכים . אם יש צורך ניתן להיעזר במלבני כפל . בכל מלבן כפל מפלגים את הגורם ( או את שני הגורמים . ( הפילוג מסייע לבצע את תרגיל הכפל . לדוגמה : 22 × 22 = 400 + 40 + 40 + 4 = 484 שימו לב : ייתכן שמקצת התלמידים ינסו להשתמש בפילוג מעל חיסור . למשל בסעיף א : . 9 × 78 = ( 10 - 1 ) × 78 = 780 - 78 = 702

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר