עמוד:20

עמוד 25 בפעילות 6 המטרה היא לחזק את התובנה המספרית של התלמידים . חשוב להקפיד שהתלמידים יאמדו את תוצאות התרגילים ויפעילו שיקולים שונים למציאת התשובות . בכל התרגילים בפעילות זו אפשר להעריך את התוצאה גם ללא חישוב אלגוריתמי . דוגמאות : בסעיף ד אפשר להעריך את התוצאה על ידי אומדן : 3 , 997 : 10 ? 4 , 000 : 10 ? 400 בסעיף ג : אנו יודעים כי . 1 , 800 : 90 = 20 המחולק בתרגיל ( 1 , 860 ) גדול מ 1 , 800– רק ב , 60– ולכן התוצאה תהיה גדולה מ20– אך קרובה ל . 20– מבין התוצאות הנתונות יש רק תוצאה אחת המתאימה לתרגיל זה והיא . 20 עמוד 26 לפני ביצוע פעילות 8 אפשר לדון עם התלמידים על הדרכים לפתרון המשוואות שבפעילות . בדיון מומלץ לחזור למסקנה שמשוואות כפל אפשר לפתור בעזרת תרגיל חילוק מתאים ( ללא קשר למספר החסר במכפלה . ( במשוואת חילוק צריך לבחור את התרגיל המתאים בהתאם למספר החסר : אם המחולק חסר - צריך להשתמש בתרגיל כפל . אם המחלק חסר - צריך להשתמש בתרגיל חילוק . את התרגילים בפעילות 9 אפשר לפתור על ידי פילוג : פילוג לפי המבנה העשרוני , כמו בסעיף א : 100 + 5 + 2 = 107 4 , 000 : 40 + 200 : 40 + 80 : 40 = ( 4 , 000 + 200 + 80 ) : 40 = פילוג מעל חיבור שלא לפי המבנה העשרוני , כמו בסעיף ג : 220 : 11 + 11 : 11 = 20 + 1 = 21 ( 220 + 11 ) : 11 =

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר