עמוד:27

עמוד 35 פעילות 1 מטרת הפעילות היא לחזק את התובנה המספרית של התלמידים . חשוב להקפיד שהתלמידים יאמדו את תוצאות התרגילים על ידי הפעלת שיקולים שונים ורק לאחר מכן יבדקו את תשובותיהם בעזרת חישוב . דוגמאות לשיקולים למציאת התוצאה הגדולה ביותר בסעיף א : 650 + 650 תוצאת תרגיל זה קטנה מ 65 × 65 65 × 65 . 2 , 000– גדול מ ( 60 × 60 ) 3 , 600– וגדול בהרבה מ 650 - 65 . 2 , 000– תוצאת תרגיל זה קטנה מתוצאת התרגיל הראשון משום שבתרגיל הראשון מוסיפים מספר ל650– ובתרגיל זה מחסירים מספר מ 650 : 65 . 650– תוצאת תרגיל זה קטנה מתוצאת התרגיל הראשון , משום שבתרגיל זה מחלקים את 650 למספר טבעי , ואילו בתרגיל הראשון מוסיפים מספר ל . 650– לפיכך תוצאת התרגיל השני היא הגדולה ביותר . עמוד 36 פעילות 4 יש שיקולים שונים ומגוונים להשוואת הביטויים . למשל , בסעיף א גם בלי לחשב אפשר לראות שתוצאת התרגיל קטנה מ 4 , 000– משום שהמחסר גדול מ . 1 , 000– אפשר לעשות פעילות זו במסגרת דיון כיתתי ולדבר על השיקולים השונים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר