עמוד:28

עמוד 37 הפעילויות בעמוד זה חוזרות על הנושא חזקות . לפני ביצוע הפעילויות אפשר לחזור עם התלמידים על משמעות החזקה ועל מושגים בסיסיים הקשורים למושג חזקה . החזקה היא כתיב מקוצר לכפל חוזר בדומה לכפל שהוא כתיב מקוצר לחיבור חוזר ( פרט למקרה שהמעריך שווה ל . ( 1– אם רואים בחזקה פעולה בין מספרים טבעיים , היא איננה פעולה חילופית . המונחים " בסיס" ו"מעריך" פעילות 1 1 תרגילי חזקה שבהם המעריך הוא , 1 לדוגמה : , 5 = 5 אינם קשורים לכפל חוזר . למעשה אין תרגיל כפל המתאים לתרגיל חזקה זה , ולפי ההגדרה התוצאה היא הבסיס עצמו . ניתן להצדיק את ההגדרה הזאת , למשל בעזרת התבוננות בסדרת תרגילים : 5 = 5 × 5 × 5 = 125 5 = 5 1 5 = 5 × 5 = 125 פעילות 4 בפעילות זו נתון תרגיל חזקה ועל התלמידים להשוות את התרגיל הפתור עם התרגילים שבסעיפים 9 ( למשל בעזרת תרגיל של כפל חוזר ) ולקבוע את סוג הקשר הקיים בין התרגילים . לדוגמה 2 גדול 8 מ– 2 פי 2 ( מדוע (? ולכן אין צורך לכפול את 2 בעצמו תשע פעמים , אלא די לכפול את תוצאת התרגיל הפתור ב . 2–

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר