עמוד:29

עמוד 38 בעמוד הזה התלמידים פוגשים לראשונה את המושג סדרה חשבונית . אין כאן כוונה להוכיח תכונות של סדרות חשבוניות אלא להרחיב את הידע התלמידים במושג מוכר ( סדרות בקפיצות שוות . ( עמוד 39 דיאגראמות פעילות זו היא פעילות אינטגרטיבית שבה הנתונים מיוצגים בדיאגראמת עמודות כפולה . הציר האופקי מייצג את ימי השבוע , והציר האנכי מייצג את כמות האוכל של פיל ושל ג'ירפה . במקרא שמעל לדיאגרמה מצוין מהו הצבע המייצג כל חיה . לפני ביצוע הפעילות מומלץ לדון עם התלמידים על מבנה הדיאגראמה : מה הצירים מייצגים ? מהו מקרא ? מה כל עמודה מייצגת ? איך נבחרו יחידות המידה שעל כל ציר ? בסעיף ב את כמות האוכל המרבית מייצגת העמודה הגבוהה ביותר בדיאגראמה מבין העמודות המייצגות את הג'ירפה . בציר האופקי נבדוק לאיזה יום היא מתאימה , ובציר האנכי נמצא מהי כמות האוכל . בסעיף ג את ההפרש בין כמויות האוכל אפשר למצוא לא רק על ידי פעולת חיסור בין גבהים של עמודות ( 115 - 50 = 65 ) אלא גם על ידי מנייה של יחידות המידה של הציר האנכי . ( 13 × 5 = 65 ) בסעיפים ז-ח הנתונים על הגורים אינם מופיעים בדיאגראמה , והתלמידים נדרשים למצוא אותם על ידי חישוב מתאים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר