עמוד:32

עמודים : 44-43 מצולעים פעילות 1 לפעילות זו יש שתי מטרות עיקריות : לחזור על המושגים היקף ושטח לדון עם התלמידים על כך שלפי השוואת שטחים אי–אפשר להסיק מסקנות לגבי ההיקפים ולהפך . פעילות 2 פעילות זו עוסקת בטענות מסוגים "לכל" ו"קיים . " שימו לב : כדי להפריך טענות מהסוג "לכל" די בהבאת דוגמה אחת נגדית ( למשל בסעיפים ג , ד . ( כדי להפריך טענה מהסוג "קיים" יש להביא נימוק כללי ( למשל בסעיף ב . ( כדי לאמת טענות מהסוג "לכל" צריך להביא נימוק כללי ( למשל בסעיפים א , ה , ו . ( כדי לאמת טענה מהסוג "קיים" די בהבאת דוגמה אחת תומכת . פעילות 3 ( עמוד ( 44 בפעילות זו מומלץ לתת לתלמידים לבצע את המשימה כעבודה עצמית ולאחר מכן לדון על יחסים בין צורות שונות של מרובעים . למשל , האם אפשר לסרטט דלתון כריבוע ? האם אפשר לסרטט מקבילית כמלבן ? לפניכם תרשים המתאר את יחסי ההכלה של המרובעים :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר