עמוד:34

מבוא לפרק "שברים - חלק ג" פרק זה , " שברים - חלק ג , " הוא השלישי מבין הפרקים העוסקים בשברים פשוטים . שני הפרקים הקודמים ( חלק א וחלק ב ) נלמדו בכיתה ד . ' בכיתה ה' יש שני פרקים העוסקים בשברים : פרק זה ( חלק ג ) והפרק הבא ( חלק ד . ( בשתי היחידות הראשונות בפרק זה יש חזרה על נושאים שנלמדו בעבר - משמעות השבר כחלק משלם ומשמעות השבר כחלק מכמות . בפרקים הקודמים נלמדו נושאים אלה כל אחד בנפרד , ואילו בפרק זה שני הנושאים מופיעים במשולב ויש גם פעילויות אומדן . ביחידה השלישית נלמדת משמעות נוספת של השבר - השבר כנקודה על ישר המספרים . ביחידות הבאות עוסקים במעבר משבר למספר מעורב ולהפך , בכפל של שבר בשלם וכן בחיבור וחיסור של שברים שיש להם מכנים שווים . גם לנושאים האלה כבר נחשפו התלמידים קודם , ואולם כאן ההמחשה היא באמצעות סיפור מסגרת שאותו מציירים או מדמיינים , והמטרה היא לנסות להשתחרר בהדרגה מפתרון בעזרת מקלות השברים . ביחידה השישית יש הכנה לנושאים הרחבה וצמצום שיילמדו בחוברת הבאה - ביחידה זו עוסקים בקשרים בין שברים שיש להם מכנים שונים , אך המכנה של השבר האחד הוא כפולה של המכנה של השבר האחר . השברים מוצגים הן כחלקים של מלבנים ועיגולים והן כנקודות על ישר המספרים . גם ביחידה האחרונה , שבה יש בעיקר פעילויות של מציאת חלק מכמות , עוסקים בקשרים בין שברים כאלה . אנו ממליצים למורים להיעזר במדריך זה ולשלב בזמן ההוראה את הפעילויות המוצעות בו . בנספחים של המדריך יש מבדקים מתאימים . כמו כן יש דפים שיכולים לשמש את המורה ואת התלמידים בכיתה : דפים שבהם ציורים המתאימים לפעילויות המוצעות במדריך , דפים שבהם ציורים המתאימים לסיפורי המסגרת שבחוברת ודפי רב–דף שאותם אפשר להתאים לתלמידים ברמות שונות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר