עמוד:40

עמוד 50 פעילות 4 לוקחים את אחד המלבנים שהשתמשנו בהם בסעיף 1 ב . אומרים 2 שמלבן זה הוא מצורה שלמה . 5 דיון מהי הצורה השלמה ? איך מצאתם ? 3 4 מומלץ לחזור על הפעילות ולעסוק בשברים ו– . 9 6 עמוד 51 פעילות 5 דיון איך ייצגתם בציור את התרגילים בסעיף ב ? עמוד 51 פעילות 7 בודקים את הפתרונות לפעילות זו ונותנים שברים נוספים להשוואה . 5 5 7 5 לדוגמה : ( מכנים שווים , ( ( מונים שווים , ( 6 5 1 4 7 8 8 8 ( השוואה לחצי , ( ( השוואה לחצי , ( 8 6 9 10 12 2 10 1 ( השוואה לשלם , ( ( השוואה לשלם . ( 9 7 7 ב . מציירים על הלוח 20 עיגולים ומספרים לתלמידים : 2 בחנות יש 20 כדורים , מהם כדורי סל . 5 כותבים על הלוח טבלה כזאת : דיון - השלימו את הטבלה . - כמה כדורי סל יש בחנות ? כדי למצוא מהי הצורה השלמה אפשר למצוא מהו הגודל של חמישית ( כלומר חצי משטח המלבן ) ולסרטט חמש חמישיות בעזרת החמישית . ( מובן שיכולות להתקבל צורות שונות אך שוות בשטחן . ( 3 במקרה של אפשר למצוא את השטח 9 של תשיעית ולסרטט תשע תשיעיות בעזרת התשיעית . 3 דרך נוספת היא לסרטט שלוש פעמים 3 1 ( כי . ( = 9 3 הנושא מציאת חלק מכמות נלמד בכיתה ד' בעזרת מקלות השברים . גם בפעילות זו התלמידים יכולים להשתמש במקל שברים מתאים ( מקל חמישיות ) ולצייר או לכתוב מספרים מתאימים על כל אחד מהחלקים המתאימים . אפשר גם לצייר עיגול או מלבן המחולקים ל5– חלקים שווים ולכתוב עליהם מספרים מתאימים . אפשר להתאים לשאלה זו שני תרגילים : 20 : 5 = 4 2 × 4 = 8

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר